سربازان سابق نیروهای مسلح امریکا، واشنگتن را مسئول به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان میدانند

© AP Photo / Arab 24 networkفرار فرماندهان داعش از سوریه با بالگردهای آمریکایی
فرار فرماندهان داعش از سوریه با بالگردهای آمریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
عضو شوید
اولین جلسه از سلسله جلسات استضاء جمهوری خواهان برای ارزیابی تصمیم بایدن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تاس مینویسد که بیشتر ارتش کنونی و سابق ایالات متحده از حکومت قبلی به رهبری جورج دبلیو بوش تا حکومت فعلی به رهبری جوبایدن مقصر سقوط دولت افغانستان در سال 2021 به دست طالبان است.
نشست 8 مارچ اولین جلسه از سلسله جلسات استضاء جمهوری خواهان برای ارزیابی تصمیم بایدن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بود.
به گفته این خبرگزاری، اکثر شاهدان موافق بودند که سقوط دولت در کابل یک از شکست های امریکا به حساب میرود، جنرال باز نشسته اسکات مان، که در روز چهارشنبه قبل از ائتلاف سخنرانی کرد، گفت: "امریکا برای چندین نسل از خود داری سیستماتیک و از کمک به متحدانش از ویتنام تا سوریه، شهرت بدی برای خود کسب نمود. تایلر وارگاس اندروز جنرال سابقه کار دیگر گفت: "به نظر من خروج [نیروهای امریکایی] یک فاجعه بود. عدم پاسخگویی غیرقابل بخشش وجود داشت."
Американские войска в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
امریکا: حکومت پیشین افغانستان در کنترول سه نفر بود
ارتش ایالات متحده در این نشست با درخواست کمک به همکاران باقیمانده در افغانستان، از جمله کمک به اخذ شهروندی امریکایی برای تقریباً 76 هزار افغان که از سال 2001 با پرسنل نظامی ایالات متحده، به عنوان مثال، به عنوان مترجم همکاری کرده اند، به کنگره ایالات متحده متوسل شد.
پیش از این، جان سوپکو، بازرس کل دولت ایالات متحده برای بازسازی افغانستان نیز به این نتیجه رسید که اشتباهات ایالات متحده به سقوط دولت مورد حمایت غرب در افغانستان کمک کرده است. به نظر او‌"ارتش ایالات متحده تلاش کرده است تا ظاهر موفقیت آمیز را در آموزش افغان ها نشان دهد." او توضیح داد: "به دلیل عدم پاسخگویی و نظارت از سوی ایالات متحده، ناتو و خود دولت افغانستان، و مقامات افغان در فرهنگ معافیت از مجازات فعالیت می کردند."
طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. و در 15 اگست طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و اشرف غنی ریس جمهوری حکومت قبلی فرار نمود. در شب 31 اگست، ارتش آمریکا به طور کامل میدان هوایی کابل را ترک کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала