پیام شاد باد معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان به مناسبت روز جهانی زن

© Inamullah Samanganiنماینده یوناما در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان: ما شدیدا نگران دختران ناپدید شده هستیم
نماینده یوناما در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان: ما شدیدا نگران دختران ناپدید شده هستیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان با نشر پیامی روز زن را به همه ای بانوان شاد باد گفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان به مناسبت روز جهانی زن با نشر پیامی این روز را به همه ای بانوان شاد باد گفته است.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
جبهه مقاومت ملی: بانوان فصل درشت مقاومت بر ضد طالبان سیاه‌اندیش اند
متن کامل پیام معاون سیاسی نخست وزیر گروه طالبان:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی : ((وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِن كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَ يَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا ))
روز جهانی زن را به تمام زنان مؤمن، با عزت و رنج دیده افغانستان تبریک می‌گویم.
در ادوار مختلف تاریخ زنان مسلمان جهان به ویژه زنان افغانستانی نقش تاثیر گذار را ایفا کرده اند؛ در غزوات مختلف، گسترش تعلیم و حتی در پیروزی جهاد بیست ساله نقش قابل توجه را انجام داده اند.
دین مبارک اسلام به زن و مرد به یک چشم می‌بیند؛ هر دو را دو بال جامعه می‌داند؛ به عزت زنان احترام می‌گذارند و به آنان احترام و همه را به عدالت و برخورد خوب با زنان دعوت می‌کند.
امارت اسلامی در روشنی احکام و ارشادات اسلامی حقوق ویژه‌ برای زنان می‌دهد و به آنان احترام می‌گذارد. امارت اسلامی نمی‌خواهد که همانند دوره گذشته زنان را با شعارهای میان تهی و وعده های بی‌جا فریب دهد و بخاطر به دست آوردن پروژه‌ها و پول از آنان استفاده ابزاری کند؛ بلکه امارت اسلامی می‌خواهد به معنای واقعی حیثیت و عزت زنان مصئون شود تا سعادت دنیوی و اخروی را نصیب شوند.
امارت اسلامی ازدواج اجباری زنان بیوه، بد دادن آنان، مجازات آنان بدون مرتکب شدن گناه و اعمال ناروای مشابه و ظلم بالای زنان را به شدت ممنوع کرده است.
امارت اسلامی تلاش می‌کند تا محیط مصئون تعلیمی را برای زنان در اجتماع و هم‌چنان کار و تجارت را برای آنان فراهم کند و سعی می‌نماید تا زنان در چوکات اسلام و فرهنگ افغانستانی در هر زمینه خود را ببینند و در پیشرفت جامعه سهم داشته باشند.
در پایان بار دیگر، روز زنان با عزت، مؤمن و سرافراز را برای آنان تبریک می‌گویم.
یادآوری می کنیم، که معاون سیاسی گروه طالبان به مناسبت هشت مارچ روز زن در حالی به بانوان افغانستان شاد باد گفته است، که این گروه بیشترین سختگیری ها را بر بانوان در افغانستان در دستور کار خویش گرفته و آنان را از کار و از آموزش محروم کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала