جبهه مقاومت ملی: بانوان فصل درشت مقاومت بر ضد طالبان سیاه‌اندیش اند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان نوشته است، که گروه طالبان در بیش از یک و نیم سال حاکمیت‌شان، از هیچ ستم و ناروایی در برابر بانوان افغانستان دریغ نکرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن نوشته است: "بانوان فصل درشت مقاومت بر ضد طالبان سیاه‌اندیش بوده‌اند".
جبهه مقاومت ملی با اشاره به اعتراضات و وضعیت زنان در زیر حاکمیت گروه طالبان افزوده است، که زنان در این مدت، "اعتراض کردند، به زندان رفتند، شکنجه شدند و مورد تجاوز قرار گرفتند؛ اما هرگز تسلیم و اسیر افکار بدوی و قرون وسطایی و قساوت و بی‌رحمی طالبان نشدند."
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
غنی: برخورد امروز با بانوان افغانستان نمونه ای از استبداد است
در بیانیه این جبهه آمده است: "زنان قهرمان و شجاع میهن در برابر گلوله و وحشت طالبان ایستادند و صدای عدالت‌خواهی‌شان را بلند کردند. اعتراضات افغانستان در ۱۸ ماه پسین، در تاریخ افغانستان و جهان بی‌نظیر بوده است".
جبهه مقاومت ملی گفته است، که طالبان برخلاف اصول و ارزش‌های دینی، ملی و بین‌المللی دست به خشونت و سرکوب زنان معترض افغانستان زده است.
برپایه این بیانیه، طالبان به گونه عمدی و سازمان‌یافته زنان افغانستان را از همه حقوق‌شان محروم کرده‌اند.
به گفته جبهه مقاومت ملی، سیاست‌های طالبان به هدف محدود کردن زنان، "نه از روی اشتباه و کج‌فهمی، بلکه اعمال این سیاست وحشیانه در ذات تفکر و ایدیولوژی طالبانی نهفته بوده و بنای حرکت آنان را تشکیل می‌دهد."
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
یورش چریک‌های جبهه مقاومت به نیروی‌های گشت گروه طالبان در کندز
این جبهه تاکید کرده است، که اغماض جهان در مقابل ایدیولوژی و عملکرد طالبان "با عناوین طالب خوب و بد"، نوعی خودفریبی و مغشوش کردن اذهان جهانى است.
این جبهه خطاب به بانوان افغانستان نوشته است: "ما در جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان، برای برچیدن گلیم این رژیم ستمگر، عقب‌مانده، بی‌رحم و خون‌آشام، کمر بسته‌ایم و مطمین هستیم که خون پاک هم‌رزمان مان و آزادای‌خواهان کشور و مبارزات خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه‌ی زنان سرزمین ما به ثمر می‌نشیند و تروریستان بد طینت منفور و نابود خواهند شد. زنان افغانستان در فردای آزادی کشور، سهم بارز و شایسته در تمام سطوح سیاسی و اجتماعی کشور خواهند داشت".
در پایان این اعلامیه آمده است: "ما افتخار داریم که در صف رزمنده‌گان این جبهه در برابر حاکمیت استبدادی و ظالمانه‌‌ی طالبان، هزاران بانوی شجاع قرار دارد که عزم خویش را برای آزادی سرزمین‌شان جزم کرده و خستگی‌ناپذیر علیه نیروهای جهل مبارزه می‌کنند. بانوان گرامی! ما در جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان خود را عزادار و شریک دردهای خانواده‌های قربانیان راه آزادی به ویژه زنان مبارز ميدانيم و باور كامل داريم كه به یاری پروردگار و با اتحاد و همبستگی زنان و مردان کشور، مبارزات و تلاش‌های مشترک ما به خاطر آزادی از استبداد و اشغال گروه طالبان تروریست، به نتیجه می‌رسد و خورشید آزادی بر سرزمین ما بار دیگر خواهد درخشید".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله ای پیچیده و پنهانی با امریکا یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و از آن زمان تاکنون دستورهای سختگیرانه ای زیادی در برابر مردم افغانستان به ویژه بانوان این کشور به اجرا گذاشته و همیشه راهپیمایی هایش بانوان افغانستان را به شدت سرکوب کرده است و امروز هم راهپیمایی بانوان را در چندین شهر این کشور سرکوب کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала