معاون نماینده روسیه در سازمان ملل: امریکا با گریز عجولانه اش چالش های افغانستان را بیشتر کرد

© AP Photo / Shekib RahmaniСотни людей собрались возле транспортного самолета C-17 ВВС США по периметру международного аэропорта в Кабуле, Афганистан.
Сотни людей собрались возле транспортного самолета C-17 ВВС США по периметру международного аэропорта в Кабуле, Афганистан. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت، که ایالات متحده ای امریکا با کمک های بشردوستانه از مردم افغانستان باج می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، انا اوستیگنیوا، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان جهانی که به وضعیت جمهوری اسلامی افغانستان اختصاص داشت، گفت: "ایالات متحده به بهانه های مختلف و دور از ذهن، کمک به مردم افغانستان را دستکاری می کند".
16 сентября 2022. Президент РФ Владимир Путин в Самарканде. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
پوتین: پس از گریز امریکا از افغانستان، تروریستان بین المللی در آنجا فعال تر شدند
این دیپلمات روسی گفت: "یک سال و نیم پیش، 20 سال جنگ طولانی در افغانستان با قدرت گرفتن بار دیگر جنبش طالبان و گریز عجولانه ای نیروهای خارجی به پایان رسید. چالش های جدیدی به مشکلات قدیمی اضافه شده است، که سال هاست از سو آنها و رژیم فاسد اشرف غنی [رئیس جمهور مخلوع در سال 2021] حل نشده است".
او افزود: "در عین حال، همکاران امریکایی ما با دست کشیدن از پشتیبانی متحدان خود عجله کردند تا مسئولیت فروپاشی واقعی کشور و همچنین پیامدهای عملیات نظامی شکوهمند خود را به طور کامل بر دوش مسئولان دوفاکتو بیندازند و حتی در حال حاضر نیز با دست کاری کمک های بشردوستانه به بهانه های مصنوعی گوناگون از مردم این کشور باجگیری می کند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله ای پیچیده و پنهانی با امریکا یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و از آن زمان تاکنون دستورهای سختگیرانه ای زیادی در برابر مردم افغانستان به ویژه بانوان این کشور به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала