پوتین: پس از گریز امریکا از افغانستان، تروریستان بین المللی در آنجا فعال تر شدند

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر 16 сентября 2022. Президент РФ Владимир Путин в Самарканде.
16 сентября 2022. Президент РФ Владимир Путин в Самарканде. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
عضو شوید
رئیس جمهو روسیه در نشست دبیران امنیت کشورها درباره افغانستان گفت: پس از گریز امریکا از افغانستان، تروریستان بین المللی در آنجا فعال تر شدند
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشستی با دبیران شوراهای امنیت چندین کشور درباره موضوع افغانستان گفت: پس از بیرون شدن نیروهای مسلح ایالات متحده از افغانستان مشکل حل نشده، وضعیت در این کشور بهبود نیافته است، سازمان های تروریستی بین المللی در حال فعال شدن هستند.
وی افزود: "پس از گریز نیروهای مسلح امریکا از افغانستان، متاسفانه وضعیت این کشور بهتر نشده. سازمان های تروریستی بین المللی، از جمله القاعده (یک سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) روز به روز بیشتر می شوند.
پنجمین نشست دبیران شورای امنیت درباره مسائل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
برگزیده ای سخنان اشتراک کنندگان نشست مسکو درباره مسائل افغانستان
وی همچنین خاطرنشان کرد، که مسکو از تلاش کشورهای منطقه برای استفاده از وضعیت افغانستان به منظور گسترش و ایجاد زیرساخت ها تحت عنوان مبارزه با تروریسم نگران است.
پوتین تاکید کرد: "اگرچه این کشورها هیچ کاری انجام نمی دهند که برای مبارزه واقعی با تروریسم بین المللی لازم باشد".
یادآوری می کنیم، که امروز پنجمین نشست چندجانبه دبیران شوراهای امنیت درباره مشکل افغانستان در مسکو برگزار شد. در این مراسم نمایندگان عالی مسئول مسائل امنیتی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشتند. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، از روسیه نمایندگی می کرد. شرکت کنندگان در پنجمین نشست چندجانبه در مورد مسائل امنیت بین المللی با تاکید بر حل و فصل وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. پاتروشف به ویژه گفت، که مقامات افغانستان اکنون پیامدهای هرج و مرج به جا مانده از سوی ایالات متحده را تجربه می کنند و وضعیت در کشور به سرعت رو به وخامت است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала