سوزاندن قرآن در سویدن نباید مانع عضویت این کشور در ناتو شود

© AP Photo / Olivier MatthysМинистры иностранных дел Пекка Хаависто и Анн Линде, и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе
Министры иностранных дел Пекка Хаависто и Анн Линде, и генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید ممکن نظرات مختلف در مورد سوزاندن قرآن وجود دارد و شما نمی توانید هر چیزی را که دوست ندارید ممنوع کنید.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اس-و-ته (Es-ve-te) گفت: اقدامات سوزاندن قرآن در سویدن نباید مانعی بر سر راه این کشور برای عضویت در اتحاد آتلانتیک شمالی شود.
او در این بیانیه در مورد درخواست رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان از سویدن برای ممنوعیت آتش سوزی کتاب مقدس مسلمانان در سطح قانونی اظهار داشت که انقره پروتکل پیوستن سویدن به ناتو را تا زمانی که در این کشور اجازه آتش سوزی قرآن را داشته باشد تصویب نخواهد کرد، گفت: "این موضوع در توافقنامه "مادرید بین ترکیه، سویدن و فنلاند" گنجانده نشده است و نباید مانع عضویت سویدن در ناتو شود."
استولتنبرگ ادامه داد: "در ترکیه، من گفتم که ممکن است نظرات مختلف در مورد سوزاندن قرآن وجود داشته باشد. بسیاری از کشورها قوانینی دارند که چنین اقداماتی را محدود می کند، اما شما نمی توانید هر چیزی را که دوست ندارید ممنوع کنید."
Флаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
پیوستن سویدن به ناتو به دلیل سوزاندن قرآن به حالت تعلیق درآمد
وقتی از او پرسیده شد که آیا فکر می کند سویدن باید قانون آزادی بیان خود را تغییر دهد، او پاسخ داد که دوست ندارد هیچ گونه توصیه ای را ارائه دهد، با این حال اشاره کرد که "ممکن است چیزهای زیادی وجود داشته باشد که تحریک کننده و بی احترامی را نشان می دهد، اما به هر صورت در چارچوب قانون است". او همچنین تاکید کرد که این موضوع در توافقنامه مادرید وجود ندارد و نباید مانع ورود سویدن به ناتو شود.
فنلاند و سویدن در می 2022 درخواست عضویت در ائتلاف آتلانتیک شمالی را دادند، اما ترکیه روند الحاق را مسدود کرد و از آنها خواست که سازمان های کردی را تروریستی اعلام کنند و همچنین افرادی را که متهم به تروریسم یا مشارکت در کودتا در سال 2016 هستند، تحویل دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала