پیوستن سویدن به ناتو به دلیل سوزاندن قرآن به حالت تعلیق درآمد

© AP Photo / Johanna GeronФлаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия
Флаги Финляндии, НАТО и Швеции во время церемонии в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
عضو شوید
رویداد های چند هفته اخیردر سویدن از جمله سوزاندن قرآن باعث متوقف شدن پروسه عضویت این کشور در ناتو گردید.
به گزارش اسپوتنیک، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سویدن در مصاحبه با روزنامه اکسپرسن گفت، سویدن به دلیل بی حرمتی به قرآن، روند پیوستن به ناتو را متوقف کرد.
او گفت: "رویدادهای چند هفته اخیر به طور موقت روند (پیوستن به ناتو) را به حالت تعلیق درآورده است.
وزیر امور خارجه این کشور در عین حال ابراز امیدواری کرد که در اجلاس سران وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف در ویلنیوس در ماه جنوری، توافقاتی با ترکیه حاصل شود.
در آستانه خبرگزاری فرانسه گزارش داد که راسموس پالودان، سیاستمدار تندرو دنمارکی، قرآن را در مسجدی در کپنهاگ سوزاند. بعدها مشخص شد که او اقدام مشابهی را در بخش کنسولی سفارت روسیه در دنمارک انجام داده. هیئت دیپلماتیک این گونه اقدامات را محکوم کرد.
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
سویدن نمی تواند روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند
پیش از این، رهبر "دوره دشوار" در 21 جنوری در سفارت ترکیه در استکهلم که قبلاً مجوز این اقدام را از مقامات سویدن دریافت کرده بود، قران که کتاب مقدس مسلمانان است، را سوزاند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که پس از این، سویدن نباید روی حمایت انقره از درخواست پیوستن به ناتو حساب کند. فنلند و سویدن در حال تصویب درخواست‌ها برای اتحاد آتلانتیک شمالی هستند، جایی که 28 کشور از جمله 30 کشور عضویت خود را تایید کرده‌اند، به استثنای ترکیه و هنگری.
روز سه شنبه یک منبع دیپلماتیک به ریانووستی گفت که مذاکرات سه جانبه ترکیه، سویدن و فنلند در مورد عضویت سویدن در ناتو به درخواست انقره برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала