خبر بد امریکا به اوکراین درباره تانک های چلنجر 2

© Photo / Crown Copyright Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил
Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
دیده بان نظامی: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل نواقص قادر به استفاده موثر از تانک چلنجر 2 نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی میلیتاری واچ گزارش داد تانک های چلنجر 2 بریتانیا به دلیل نواقص متعدد قادر به کمک قابل توجهی به ارتش اوکراین در میدان نبرد نخواهند بود.

در این مطلب آمده است: "نقایص این تانک می‌تواند کاربرد آن را در میدان جنگ به حداقل برساند به خصوص اگر به خاطر داشته باشید که تصمیم برای تأمین آن با چه سرصدایی ترتیب داده شد و چگونه آنها در خط مقدم منتظر آن هستند".

بر اساس این مقاله، انتظار می‌رود تا اواسط ماه آپریل، اولین تانک جنگی اصلی بریتانیا به اوکراین تحویل داده شود، اما مناسب بودن آن برای نیازهای نیروهای مسلح هنوز مورد تردید است.
Танки Abrams армии США 2-й бригады 69-го полка 2-го батальона на железнодорожной станции в Литве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
تانک های آبرامز که به اوکراین اعزام می گردد نواقص دارد
یکی از چالش های چلنجر 2 همانطور که مجله اشاره کرده است این است که این تانک برخلاف نمونه های مدرن غربی و روسی خود همچنان از تفنگ تفنگدار استفاده می کند. این امر قدرت و دقت مهمات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سازگاری با پرتابه های مورد استفاده توسط خودروهای جنگی غربی مانند لئوپارد 2 را محدود می کند که می تواند باعث غیرقابل استفاده شدن آن در طول نبرد بسیار سریع شود.
از نظر حفاظتی، علیرغم برجک زرهی زیبا، بدنه چلنجر 2 یک زره فولادی ساده و بدون کامپوزیت یا محافظ دینامیکی است. این با فقدان پانل های جهشی یا دریچه های مهمات مقاوم در برابر انفجار خوب نیست: به نظر می رسد که نویسندگان خاطرنشان کردند که یک ضربه می تواند منجر به انفجاری فاجعه بار شود.
علاوه بر این، تانک فاقد گلوله های انفجاری قوی است که علیه پیاده نظام استفاده می شود، مجهز به تصویرگرهای حرارتی قدیمی است، و برای نگهداری آن بسیار سنگین است، بنابراین بعید است که چلنجر 2 واقعا بتواند به ارتش اوکراین در برابر روسیه کمک کند.
پیشتر دیده بان نظامی از مشکلات تانک لئوپارد 1 آلمان خبر داده بود که مشکلات بیشتری را برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد خواهد کرد.
Танк Leopard 2 на демонстрационном мероприятии, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
مشکلات عمده تانک های غرب در اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала