ترکیه: احتمال دارد خرید اف-16 از ایالات متحده ملغی گردد

© Sputnik / Alexander Kovalev F-16
 F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
ایرهان: ممکن است ترکیه به نفع جنگنده های روسی از خرید جنگنده های اف-16 آمریکا امتناع کند.
به گزارش اسپوتنیک، چاگری ایرهان، یکی از اعضای شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری به اسپوتنیک گفت که ترکیه ممکن است از خرید اف-16 آمریکایی امتناع کند، جنگنده های روسی ممکن است جایگزین آن باشند.
این مقام مسئول تصریح کرد: معتقدم پس از زلزله، ترکیه درخواست F-16 را رد خواهد کرد، زیرا هزینه آن 20 میلیارد دالر است.
به گفته این خبرگزاری، دولت ترکیه با درخواست هواپیماهای جنگنده از واشنگتن اشتباه کرده است. وی تاکید کرد که این مدل در مقایسه با سایر هواپیماها در حال حاضر قدیمی و غیر قابل رقابت است. علاوه بر این، کنگره به "بهانه ای" هنوز از تایید فروش امتناع می ورزد."
مقاتلات حربية تابعة للجيش الأمريكي- المقاتلة إف - 16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
رشوه آمریکا به ترکیه برای توافق با پیوستن سویدن و فنلاند به ناتو
ترکیه باید فوراً نظر خود را در مورد F-16 تغییر دهد. به عنوان مثال، یک گزینه با F-35 روی میز وجود داشت. ترکیه از این برنامه انتظاراتی داشت. اکنون گزینه های دیگری وجود دارد، به عنوان مثال، یک هواپیمای چینی که به پاکستان، هواپیماهای روسی و همچنین یوروفایتر فروخته شد."
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در 20 فبروری اذعان کرد که ایالات متحده نمی تواند بدون تایید کنگره، جنگنده های اف-16 را به ترکیه بفروشد. پیش از آن، گروهی از سناتورهای هر دو حزب از جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا زمانی که آنکارا درخواست‌های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو را تایید کند، این توافق را به تعویق بیاندازد.
در سال 2021، ایالات متحده به طور رسمی به ترکیه اعلام کرد که این کشور از برنامه تامین جدیدترین جت های جنگنده F-35 به دلیل خرید سامانه های دفاع هوایی اس-400 روسیه توسط آنکارا حذف شده است. همانطور که رئیس جمهور رجب طیب اردوغان بعداً اعلام کرد، واشنگتن 1.4 میلیارد دلار کمک را پس نداد. به گفته وی، آمریکا به ترکیه پیشنهاد خرید جنگنده های نسل چهارم F-16 را داده است، اما این موضوع نیاز به توافق در کنگره دارد.
Флаг Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
تلاش ترکیه برای دیدار پوتین و زلنسکی با مخالفت امریکا روبرو شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала