تلاش ترکیه برای دیدار پوتین و زلنسکی با مخالفت امریکا روبرو شد

© Flickr / kriskaerФлаг Турции
Флаг Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
عضو شوید
ترکیه: امریکا مخالف تلاش های اردوغان برای دیدار پوتین و زلنسکی است.
به گزارش اسپوتنیک، چاگری ایرهان، یکی از اعضای شورای امنیت و سیاست گذاری خارجی زیر نظر رئیس جمهور ترکیه به اسپوتنیک گفت: ایالات متحده و بریتانیا علاقه مند به گسترش حداکثری درگیری اوکراین هستند، بنابراین آنها با تلاش های طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای سازماندهی دیدار بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، مخالفند.
ایرهان گفت: "آنها (ایالات متحده و بریتانیا) نمی خواهند زلنسکی و پوتین با اردوغان ملاقات کنند، آنها عکس مشترک آنها را نمی خواهند. آنها طولانی ترین جنگ ممکن را می خواهند، آنها به آینده اوکراینی ها فکر نمی کنند. آنها به صلح فکر نمی کنند."
ایرهان گفت: "فقط اردوغان به پوتین و زلنسکی دسترسی دارد. من فکر می‌کنم او می‌تواند روش‌هایی برای سازماندهی ملاقات آنها بیابد. مهم نیست یک عکس مشترک، بلکه دستیابی به نتایج ملموس است. البته اولین نتایج ملموس خواهد بود. اول آتش بس و پس از آن شاید بتوان پس از مذاکره دیپلماتیک به سازش رسید."
Постоянный представитель Китая при ООН Чжан Цзюнь выступает во время заседания Совета Безопасности ООН (19 апреля 2022). Нью-Йорк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
چین از غرب خواست تا با روسیه بر سر میز مذاکره بنشیند
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ۲۴ فبروری در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی گفت که ترکیه آماده کمک به حل و فصل اوضاع اوکراین است.
روسیه از 24 فبروری سال گذشته عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه به اسپوتنیک گفت که چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است. غرب دائماً تماس می گیرد.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با ریانووستی گفت که مسکو آماده است تا کی یف را برای مذاکره در نظر بگیرد. پیشنهادات برای حل و فصل، با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "در زمین "با این حال، رژیم اوکراین علاقه مند به این نیست.
کرملین ترور سفیر روسیه را ضربه بر حیثیت ترکیه نامید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
پسکوف از امکان مذاکره با اوکراین قدردانی کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала