مجارستان اتحادیه اروپا و ناتو را متهم به مداخله در درگیری اوکراین کرد

© Fotolia / Dennis JarvisЗдание парламента Венгрии в Будапеште
Здание парламента Венгрии в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2023
عضو شوید
رئیس پارلمان مجارستان گفت: اتحادیه اروپا و ناتو درگیر درگیری در اوکراین هستند و کیف را مسلح می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، لازلو کیور، رئیس پارلمان مجارستان در تلویزیون HirTV گفت، که کمک های نظامی چند میلیارد دالری به رژیم کیف، کشورهای غربی را به شرکت کنندگان در درگیری تبدیل کرده است.
او گفت: "اعضای ناتو و اتحادیه اروپا تاکنون تقریباً 60 میلیارد دالر تجهیزات نظامی مرگبار به اوکراین، یکی از طرف‌های درگیر، ارسال کرده‌اند. این بدان معناست که کشورهای جداگانه - اعضای اتحادیه اروپا و ناتو در این جنگ شرکت می کنند، اگرچه هنوز درگیر نشده اند".
Вид на реку Дунай и собор Святого Матьяша в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
پیشنهاد وتوی گسترش ناتو از سوی نماینده ای پارلمان مجارستان
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز در میانه ای ماه فیبروری گفت، که اتحادیه اروپا پیش از این به طور غیرمستقیم درگیر درگیری بوده است. به گفته وی، کشورهای اروپایی "مانند خوابگردانان روی پشت بام" دائماً در آستانه جنگ با روسیه تعادل برقرار می کنند، اما برای مجارستان، راه درست بیرو شدن از مناقشه است.
از همان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بوداپست همواره با تحریم منابع انرژی روسیه و کمک نظامی به اوکراین مخالفت کرده است. یک سال پیش، پارلمان مجارستان به موجب قانون، عرضه سلاح به کیف را ممنوع کرد. همانطور که وزیر امور خارجه پیتر سیجارتو توضیح داد، این کار به منظور تامین امنیت قلمرو ترانس کارپاتیا، جایی که مجارهای نژادی در آن زندگی می کنند، انجام می شود.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، روسیه به دنبال چرخاندن چرخ درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. اما کشورهای غربی به طور مداوم در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش عرضه سلاح و آموزش جنگجویان نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند. مسکو بارها اعلام کرده است، که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала