پیشنهاد وتوی گسترش ناتو از سوی نماینده ای پارلمان مجارستان

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на реку Дунай и собор Святого Матьяша в Будапеште
Вид на реку Дунай и собор Святого Матьяша в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
نماینده ای پارلمان مجارستان پیشنهاد کرد، که پذیرش سویدن و فنلند در ناتو را وتو کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ام تی آی، الد نواک، نماینده حزب راست گرای "می هازانک" مجارستان، در جریان بحث در پارلمان درباره تصویب عضویت سویدن و فنلند در ناتو، پیشنهاد وتوی گسترش این ائتلاف را داد.
او گفت: "می هازانک تنها طرفی است که طرفدار وتوی مجارستان برای گسترش ناتو است، زیرا این یک اقدام تحریک‌آمیز، گامی جدید به سمت یک جنگ جهانی است، در حالی که منطقه بی‌طرف به نفع بین‌المللی است".
Статуя первого президента Финляндии Каарло Юхо Стольберга перед зданием финского парламента в Хельсинки, Финляндия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
پارلمان فنلند لایحه عضویت در ناتو را تصویب کرد
به گفته ای نماینده پارلمان مجارستان، حزب وی هیچ ادعایی در برابر فنلند و سویدن ندارد، اما "صلح در اروپا و تعادل ظریف تنها در صورتی تضمین می شود که روسیه و ناتو مرز مشترک نداشته باشند یا عملاً هیچ مرز مشترکی نداشته باشند".
وی همچنین خاطرنشان کرد، که مجارستان باید بدون حضور نیروهای خارجی در خاک خود آزاد و بی طرف باشد.
نواک افزود: "زمان آن فرا رسیده است که مجارستان، با وتوی گسترش ناتو، در نهایت در برابر گسترش جنگ اقدام کند".
بر اساس نتایج انتخابات پارلمان مجارستان در اپریل 2022، حزب می هازانک از مجموع 199 کرسی مجلس ملی مجارستان، شش کرسی پارلمان این کشور را به دست آورد.
به نوبه خود، نمایندگان ائتلاف فیدز - حزب مردم دموکرات مسیحی، که 133 کرسی در پارلمان دارد، گفتند، که از عضویت فنلند و سویدن در ناتو حمایت می کنند. با این حال، آنها مایلند از این فرصت برای "گفتگوی رودررو با شرکا و رفع سوء تفاهمات" استفاده کنند. برای این منظور هیئت های پارلمانی به کشورهای اسکاندیناوی فرستاده خواهند شد.
پیش از این مشخص شد، که قرار است امروز بحث مقدماتی در کمیسیون روابط خارجی مجلس برگزار شود. در صورت موفقیت، رای پارلمان در مورد تصویب عضویت فنلند و سویدن در ناتو می تواند از 6 تا 9 مارچ برگزار شود. رئیس دولت نخست وزیر مجارستان، گرگلی گویاش، یادآور شد که طبق قوانین، حداکثر چهار هفته می تواند تا رأی گیری برای یک لایحه بگذرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала