پارلمان فنلند لایحه عضویت در ناتو را تصویب کرد

© AP Photo / Martin MeissnerСтатуя первого президента Финляндии Каарло Юхо Стольберга перед зданием финского парламента в Хельсинки, Финляндия
Статуя первого президента Финляндии Каарло Юхо Стольберга перед зданием финского парламента в Хельсинки, Финляндия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2023
عضو شوید
پارلمان فنلند با 184 رای از 200 رای لایحه پیوستن به ناتو را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پارلمان فنلند لایحه ارائه شده از سوی دولت درباره پیوستن این کشور به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی را تصویب کرد.
بر پایه این گزارش: "184 نماینده به تصویب این توافقنامه رأی مثبت دادند، 7 نماینده حضور نداشت و یک نماینده رای ممتنع داد".
آخرین نکته در سطح ملی فنلند برای تصویب درخواست هلسینکی برای پیوستن به ناتو، پس از رای پارلمان، از سوی سائولی نیننستو رئیس جمهور این کشور مطرح خواهد شد.
Pentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
امریکا در چگونگی ورود سویدن و فنلند به ناتو دخالت نمی کند
یادآوری می کنیم، که دو کشور اسکاندیناوی در کشاکش آشفتگی اوکراین در ماه می گذشته تصمیم گرفتند به این ائتلاف بپیوندند. اما فنلند و سویدن تا زمان تکمیل فرآیند تصویب از سوی همه ای 30 کشور عضو ناتو که تنها مجارستان و ترکیه هنوز آن را تایید نکرده‌اند، نمی‌توانند عضو ناتو شوند.
انقره تصویب پیوستن این دو کشور را به اجرای تعهدات استکهلم و هلسینکی در یادداشت سه جانبه ای که این کشورها در تابستان امضا کردند، مرتبط می داند.
به ویژه، ترکیه از سویدن و فنلند می‌خواهد که حمایت از حزب کارگران کردستان را متوقف کرده و فعالانی را که مقامات ترکیه آن‌ها را درگیر تروریسم می‌دانند، استرداد کنند.
افزون بر این، روابط بین انقره و استکهلم به دلیل اقدامات ضدترکیه در سویدن، از جمله سوزاندن قرآن، پیچیده شد. در این زمینه، روند پیوستن سویدن به ناتو باید به حالت تعلیق در می آمد. اما مقامات ترکیه هیچ شکایتی از هلسینکی ندارند. پکا هااویستو، وزیر امور خارجه فنلند اعتراف کرد که کشورش می‌تواند این روند را جدا از سویدن ادامه دهد، اما پس از آن سخنان اش را پس گرفت. انقره اعلام کرد که آنها پیشنهادی برای درخواست جداگانه از هلسینکی دریافت نکرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала