نیاز شدید 29 میلیون افغان به کمک‌های بشردوستانه

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا پیش بینی کرده است که در صورت توقف کمک‌های بشردوستانه جان میلیون ها افغان در معرض خطر قرار خواهد گرفت، در حالی که امریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان دانسته می‌شود.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا اعلام کرد محدویت‌ها در برابر زنان و دختران افغان از سوی طالبان، روند کمک‌ رسانی را به اطباع افغانستان متأثر ساخته است و 29 میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز جدی دارند.
وی افزود: "دستور اخیر دولت موقت طالبان مبنی بر منع زنان افغان از کار کردن برای سازمان‌های غیردولتی راه‌های دیگری که باید باز باشد بسته است."
این اظهارات در حالی است که کنگره امریکا استفاده از منابع پنتاگون برای کمک‌های به مردم افغانستان را تیرماه سال جاری ممنوع اعلام کرد.
Национальное агентство разведки Южной Кореи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
کوریای جنوبی وعده کمک های بشردوستانه بیشتر را به اوکراین داده است
بر اساس طرح کنگره آمریکا، پنتاگون را از هر نوع تبادل پول یا سایر کالا های کمکی، حتی کمک های غذایی و وسایل طبی را به افغانستان تحت کنترل طالبان منع کرده بود.
این در حالی است که بارها کارشناسان و برخی کشورها گفته بودند کاهش کمک‌های مالی و بشردوستانه به زیان مردم افغانستان است و این کمک‌ها نباید سیاسی شوند. طالبان خاستار این است که امریکا با دارایی‌های افغانستان برخورد سیاسی نکند. 70 اقتصاددان بین المللی به آزادی دارایی‌های افغانستان توسط امریکا تاّکید کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала