کوریای جنوبی وعده کمک های بشردوستانه بیشتر را به اوکراین داده است

© Photo / Social media page of National Intelligence Service (South Korea)Национальное агентство разведки Южной Кореи
Национальное агентство разведки Южной Кореи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه کوریا جنوبی به اوکراین قول 130 میلیون دالر کمک اضافی را داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه کوریا جنوبی اعلام کرد که این کشور به اوکراین 130 میلیون دالر کمک بشردوستانه دیگر از جمله کمک در بازسازی زیرساخت ها، بازسازی مناطق آسیب دیده و پاکسازی مین ها را وعده داده است.
وزارت امور خارجه کوریا جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: دولت جمهوری کوریا قول می دهد 130 میلیون دالر کمک اضافی به مردم اوکراین که از جنگ رنج می برند اختصاص دهد. خاطرنشان می شود که توجه اصلی به کمک های بشردوستانه و مالی، کمک در ساخت زیرساخت ها، بازسازی شبکه های برق، پاکسازی زمین از ماین ، حمایت از بازسازی اوکراین از طریق پروژه های کمک های توسعه رسمی رایگان (ODA) خواهد بود.
وزارت امور خارجه این کشور همچنین تأیید کرد که دولت کوریا جنوبی در مورد ضرورت احترام به حاکمیت، یکپارچگی ارضی و استقلال اوکراین، از تلاش های مختلف دیپلماتیک و اقتصادی جامعه بین المللی برای کمک به پایان جنگ در اوکراین و بازگرداندن صلح حمایت می کند و وعده می دهد که در این مورد تلاش بیشتر خواهد کرد.
وقابل یادآوری است که سال گذشته، کوریا جنوبی بیش از 100 میلیون دالر کمک بشردوستانه به اوکراین ارائه کرد، به طرح Grain from Ukraine پیوست و به عنوان بخشی از این برنامه، 3 میلیون دالر از طریق برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد ارائه کرد. علاوه بر این، وزارت دفاع کوریا جنوبی دو بار کالاهای نظامی، اما نه تسلیحات، ابتدا به مبلغ یک میلیارد وون (تقریباً 816000 دالر) و سپس دو میلیارد وون (تقریباً 1.6 میلیون دالر) در اختیار کیف قرار داد. کالاها شامل واسکت های ضدگلوله، کلاه ایمنی، دوا و مواد غذایی بود.
کانادا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
کمک بیش از 23 میلیون دالری کانادا به اوکراین
همچنین در 7 دسمبر سفارت اوکراین در کوریا جنوبی اعلام کرد که در تاریخ 6 دسمبر 100 دستگاه پیکاپ سانگ یونگ موسو و پنج دستگاه مینی بیل مکانیکی DOOSAN DX17Z به عنوان کمک های بشردوستانه از سوی دولت جمهوری کوریا جنوبی از بندر اینچئون به اوکراین ارسال شد.
فدراسیون روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله امریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала