صربستان ارسال سلاح به اوکراین را تکذیب کرد

© Sputnik / Viktor TolochkoПредседатель ОБСЕ Ивица Дачич
Председатель ОБСЕ Ивица Дачич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه صربستان میگوید که این کشور هرگز به روسیه یا اوکراین از زمان آغاز درگیری ها تجهیزات جنگی ارسال نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایویکا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان روز جمعه در این باره بیانیه ای اعلام کرد، صربستان رسما ارسال تسلیحات به اوکراین را در مورد درگیری‌های جاری با روسیه مبنی بر گزارشات رسانه ها رد میکند.
این دیپلمات ارشد تاکید کرد که بلگراد به هیچ یک از طرفین درگیری تجهیزات جنگی و یا سایر مقاصد "جنجال‌برانگیز" ارسال نکرده است.
Президент РФ Владимир Путин во время посещения военного полигона Западного военного округа в Рязанской области для проверки хода подготовки мобилизованных военнослужащих - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
افسر استخباراتی امریکا؛ پوتین از وعده های خود نمی گذرد
داچیچ گفت: "صربستان تسلیحات و تجهیزات نظامی را به این کشورها صادر نمی کند زیرا ما معتقدیم این امر می توانند موجب اختلافات و مشکلات شوند و همچنان می خواهم به شدت تمام اطلاعات منتشر شده توسط برخی رسانه ها را رد کنم."
قابل یادآوری است که بیانیه های مشابهی به طور جداگانه توسط وزارت دفاع صربستان ارائه شد که اصرار داشت هیچ مجوزی برای عرضه سلاح به روسیه یا اوکراین از زمان آغاز خصومت اعطا نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала