کلوپ ویدیو

روایت گرسنگی سربازان اوکراین از زبان باشندگان آرتموفسک + ویدیو

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaВоенный ВСУ
Военный ВСУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
یوری مارچنکو، یکی از ساکنان آرتموفسک، گفت که سربازان گرسنه نیروهای مسلح اوکراین از مردم محلی تقاضای غذا می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری مارچنکو که توسط سربازان روسی از شهر تخلیه شد گفت: سربازان گرسنه اوکراینی در آرتموفسک از ساکنان محلی درخواست غذا می کنند.
جنگجویان گروه واگنر که شهر را اشغال کرده اند در حال تخلیه غیرنظامیان به مناطق امن تحت کنترل روسیه هستند. روز جمعه گروهی از ساکنان آرتموفسک به دونتسک آورده شدند که مارچنکو در میان آنها بود.
پیرمرد گفت: "چند نفر آمدند و گفتند:" کاکا، چیزی برای خوردن داری؟ "پسرا جوان هستند، 18-20 سال دارند، پیرمرد در جواب گفت: "نه پسرم، خودم هم گرسنه هستم، اینجا (منطقه تحت کنترول اوکراین) نه کمک بشردوستانه، هیچ چیز یافت نمیشود ."
او همچنین درباره هم قریه هایش گفت که خانواده ای خود را برای نجات از جنگ از شهر خارج کرد، اما توسط ارتش اوکراین دستگیر شد و به زور برای جنگ در نزدیکی آرتموفسک فرستاده شد.
مارچنکو در پایان گفت: "در نزدیکی قریه، مرد جوانی همسرش را با بچه های کوچک، به جایی امن می‌برد. آنها بلافاصله او را بردند (عسگری اجباری)، و دوباره او را در نزدیکی آرتموفسک، جایی که زندگی می کرد، برگرداندند."
روز جمعه، بنیانگذار گروه واگنر، یوگنی پریگوژین، گفت که مبارزان این گروه عملا آرتموفسک را محاصره کرده اند. فرمانده نیروهای اوکراینی با علامت فراخوان "مگیار" گفت که یگان وی دستوری از فرماندهی دریافت کرد تا فوراً آرتموفسک را ترک کند. پیش از این، سرگئی رحمانین، یکی از اعضای کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات ورخونا رادا اوکراین گفته بود که وضعیت در آرتموفسک بحرانی است.
روز سه شنبه، ارتش اوکراین به شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان شکایت کرد که وضعیت در آرتموفسک برای کی‌یف در همه جهات بسیار بدتر از آن چیزی است که به طور رسمی گزارش شده است. بلومبرگ همچنین روز سه شنبه گزارش داد که کنترل نیروهای روسی بر آرتموفسک گامی به سوی آزادی کل جمهوری خلق دونتسک خواهد بود.
ارتش اوکراین در حومه آرتموفسک. عکس آرشیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
اوکراین فرمان عقب نشینی از آرتموفسک را صادر کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала