اوکراین فرمان عقب نشینی از آرتموفسک را صادر کرد

© AP Photo / Vadim Ghirdaارتش اوکراین در حومه آرتموفسک. عکس آرشیو
ارتش اوکراین در حومه آرتموفسک. عکس آرشیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
سارنوال کل سابق اوکراین که به عنوان اپراتور پهپاد خدمت می کرد، دستور ترک آرتموفسک را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری لوتسنکو، لوی سارنوال کل سابق اوکراین گفت دستور خروج از آرتموفسک (نام اوکراینی باخموت) را دریافت کرده است، جایی که او ادعا می کند به عنوان اپراتور پهپاد خدمت کرده است.
روز جمعه، فرمانده نیروهای اوکراینی با علامت فراخوان "مگیار" نیز گفت که یگانش از فرماندهی دستور خروج فوری آرتموفسک را دریافت کرده است.
آرتموفسک در بخش تحت کنترل کی‌یف در شمال شهر بزرگ گورلووکا واقع شده است و یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین گروه نیروهای اوکراینی در دونباس است. یان گاگین، مشاور سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک، پیشتر گفته بود که نیروهای روسیه عملاً آرتموفسک در جمهوری خلق دونتسک را محاصره کرده اند.
لوتسنکو در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: "دیروز دستور شخصی مبنی بر ترک یگان باخموت نیروهای مسلح اوکراین و ادامه خدمت در دفاع ارضی دریافت کردم و یگانی که 110 شبانه روز در مسیر باخموت خدمت کردم نیز به سمت دیگری منتقل شد. هر دو دستور به طور مداوم برای گزارش به دفتر رئیس جمهور نظارت می شود."
لوتسنکو این تصمیم را "انتقام کوچک سیاسی" خواند و گفت که "دوستان زلنسکی" عجله ای برای گرفتن جای او در خط مقدم ندارند.
دبیر مطبوعاتی لوتسنکو در پایان فبروری از انتصاب لوتسنکو به عنوان فرمانده یک جوخه از سیستم های هوایی بدون سرنشین تهاجمی خبر داد. لوتسنکو از سال 2016 تا 2019 به عنوان دادستان کل اوکراین خدمت کرد. در صفحه رسمی وی از ماه دلو "تیرانداز گردان دفاع سرزمینی" به عنوان محل کار مشخص شده است.
ایلون ماسک رئیس کمپنی SpaceX - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2023
ماسک: رویدادهای آرتموفسک را متوان در نقشه دید+عکس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала