کلوپ ویدیو

افزایش بودجه دفاعی تبدیل به اولویت پارلمان چین شد + ویدیو

© AFP 2023 / Greg Bakerافتتاحیه کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی مردم در تالار بزرگ مردم پکن
افتتاحیه کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی مردم در تالار بزرگ مردم پکن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
عضو شوید
پارلمان چین می گوید این کشور باید به چالش های امنیتی پیچیده پاسخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ چائو، سخنگوی اولین جلسه چهاردهمین جلسه کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی مردم، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین بودجه دفاعی خود را برای مقابله با چالش‌های امنیتی پیچیده و انجام تعهدات یک کشور بزرگ افزایش می‌دهد.
وانگ چائو گفت: "افزایش هزینه های دفاعی هم با نیاز به پاسخگویی به چالش های پیچیده امنیتی و هم با نیاز به انجام تعهدات یک کشور بزرگ مرتبط است."
وی خاطرنشان کرد: "مقیاس هزینه‌های نظامی با در نظر گرفتن نیازهای ساخت‌وساز دفاعی و سطح توسعه اقتصاد ملی تعیین می‌شود که این امر نیز در همه کشورهای جهان رایج است".
وقتی از وانگ چائو پرسیده شد که چین در سال جاری چقدر قصد دارد هزینه های دفاعی خود را افزایش دهد، هیچ رقمی ارائه نکرد و اشاره کرد که این رقم در پیش نویس بودجه این کشور برای سال 2023 لحاظ خواهد شد.
طبق روال گذشته، پیش نویس بودجه باید در افتتاحیه جلسه جلسه کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی مردمدر روز یکشنبه به اطلاع عموم برسد.
وانگ چائو، سخنگوی اولین جلسه چهاردهمین جلسه کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی مردم، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نسبت بودجه دفاعی چین به تولید ناخالص داخلی این کشور برای سال‌ها زیر شاخص‌های جهانی باقی مانده است و نرخ رشد معقول است.
Вид на вечерний Манхэттен со смотровой площадки Рокфеллеровского центра - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2023
چین مرام امریکا در حل مشکلات را با دو کلمه توصیف کرد
وانگ گفت: "هزینه های دفاعی چین به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی در طول سال ها تا حد زیادی ثابت مانده است، کمتر از میانگین جهانی، و نرخ رشد نسبتاً متوسط ​​و معقول است."
وی با بیان اینکه آینده چین ارتباط تنگاتنگی با آینده کل جهان دارد، افزود: نوسازی نیروهای مسلح چین تهدیدی برای هیچ کشوری نخواهد بود، بلکه برعکس، به نیروی مثبتی برای حفظ ثبات و صلح در منطقه و سراسر جهان تبدیل خواهد شد."
چین در جنگ‌ها شرکت نمی‌کند و به ماهیت تدافعی دکترین نظامی پایبند است، اما در عین حال سالانه هزینه‌های دفاعی را افزایش می‌دهد؛ در حال حاضر، بودجه نظامی جمهوری خلق چین پس از ایالات متحده، دومین بودجه نظامی در جهان است. طبق پیش‌نویس بودجه سال 2022، چین قصد داشت بودجه نظامی خود را به 1.45 تریلیون یوان (229.5 میلیارد دالر) برساند و هزینه‌های نظامی را 7.1 درصد در سال افزایش دهد. این روند باعث نگرانی و انتقاد سایر دولت‌ها می‌شود، اما مقامات چینی می‌گویند که هزینه‌های نظامی این کشور منطقی است و رشد متوسط ​​و پایداری را در راستای توسعه اقتصادی کشور حفظ خواهند کرد.
Официальный представитель МИД КНР Мао Нин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
چین از امریکا خواست فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала