پوتین نظم جهانی را به نفع خود تغییر می دهد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Послание президента РФ Владимира Путина Федеральному собранию
Послание президента РФ Владимира Путина Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
غرب نتوانست بسیاری از کشورها را در مناقشه اوکراین به سمت خود بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، هفته نامه محافظه کار بریتانیایی اسپکتیتور می نویسد که ائتلاف غربی ممکن است در بحران اوکراین متحد باشد، اما نتوانسته است بر بسیاری از کشورهایی که قبلاً بی طرف بودند، پیروز شود.
اسپیکتیتور می افزاید "به افریقا نگاه کنید. 25 مارچ از 54 کشور افریقایی به پیشنهاد سازمان ملل در محکومیت "تجاوز" روسیه در علیرغم فشارهای گسترده قدرت های غربی، رای ممتنع دادند یا رای ندادند. امتناع آنها از طرفداری صریح از اوکراین شاهدی بود بر تلاش های نمایندگی های دیپلماتیک روسیه."
این مقاله می‌گوید این ایده که ایالات متحده و متحدانش عامل آشفتگی و بی‌ثباتی جهانی هستند، به طور فعال در حال گسترش است.
این روزنامه مینویسد، این واقعیت که درگیری در اوکراین به دلیل گسترش ناتو بود، روسیه را که در برابر فشار غرب مقاومت می کند، از نظر رهبران خارجی محبوب می کند.
Официальный представитель МИД КНР Мао Нин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
چین از امریکا خواست فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند
علاوه بر این، در این مقاله، درگیری اوکراین، روسیه و چین را بیش از پیش به هم نزدیک کرده است. این روزنامه خاطرنشان می کند که پکن اکنون در حال خرید حجم بی سابقه نفت و گاز روسیه است. وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در جریان سفر خود به مسکو، از "مرزهای جدید" در روابط بین چین و روسیه صحبت کرد و خواستار مقاومت مشترک در برابر فشارها جامعه بین المللی شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که رویدادهای کنونی در حال ترسیم خطی بر سلطه جهانی غرب در هر دو حوزه سیاسی و اقتصادی هستند. به گفته وی، روسیه را نمی توان به شدت در دنیای مدرن منزوی کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала