- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

غرب به حقیقت وضعیت اسفناک اوکراین پی برد/ وعده پایان خوش هالیوودی غرب برای اوکراین خیالی است

© AP Photo / Natacha PisarenkoПремьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве
Премьер-министр Италии Марио Драги, президент Франции Эммануэль Макрон , канцлер Германии Олаф Шольц и Владимир Зеленский во время встречи в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
یک پروفسور امریکایی گفت: کشورهای غربی به وضعیت اسفناک اوکراین پی برده اند و وعده پایان خوش هالیوودی غرب که خود آنها بر آن باور ندارند برای اوکراین خیالی است.
به گزارش اسپوتنیک، استفان والت، استاد پیوندهای بین الملل دانشگاه هاروارد، در مقاله ای برای روزنامه ای فارین پالیسی می نویسد، در پشت صحنه، نظر سیاستمداران غربی کاملاً مخالف خوش بینی است که مملو از سخنرانی های عمومی آنها درباره چشم انداز اوکراین در درگیری با روسیه است.
به گفته والت، بسیاری از سیاستمداران در غرب نسبت به درگیری اوکراین نسبتاً بدبین هستند، آنها انتظار ندارند به زودی پایان یابد و تردید دارند که کیف بتواند مناطق شرقی از جمله کریمه را اشغال کند.
флаги украины и евросоюза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
رسانه: غرب با شکست نظامی در اوکراین این کشور را وادار به مذاکره با روسیه خواهد کرد
بازبینی کننده می نویسد: "درخواست‌های شدیدتر برای سلاح‌های کشنده‌تر مانند تانک‌ها، توپخانه، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش و جت‌های جنگنده ممکن است نشان‌دهنده این درک باشد که اوکراین در وضعیت بدتری نسبت به گزارش‌های رسانه‌ها قرار دارد".
غرب باید روحیه عمومی را حفظ کند که به معنای نشان دادن نگرش خوش بینانه است. اما، همانطور که پروفسور اشاره می کند، رهبران غربی، در حالی که وعده پایان خوش هالیوود برای اوکراین را می دهند، می توانند خود را در معرض ضرر قرار دهند، اگر این اتفاق هرگز در نهایت رخ ندهد.
والت نتیجه گیری کرده است: "اگر در فیبروری 2024 مناقشه همچنان در بن بست وحشیانه باشد و اوکراین همچنان در حال فروپاشی و شکست باشد، بایدن با فشار مواجه خواهد شد تا اقدامات بیشتری انجام دهد یا به دنبال راهبردی دیگری باشد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این، فایننشال تایمز گزارش داده بود، که نگرانی در اتحادیه اروپا از عدم کمک به فرستادن جنگ افزارها به کیف در آغاز گفت و گوهای صلح با مسکو در حال افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала