نگرش جهان درباره روسیه، تصورات غلط غرب را بر هم زد

© AP Photo / Virginia MayoФлаги США и Евросоюза на здании Европейского парламента в Брюсселе. Архивное фото
Флаги США и Евросоюза на здании Европейского парламента в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
عضو شوید
مارتینز باسکانیان، ستون نویس ال پایس: غرب نتوانست جهان را در مورد موضع خود در مورد اوکراین متقاعد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا مارتینز، مقاله نویس ال پایس، واکنش جهان به درگیری اوکراین، کشف ناخوشایندی برای غرب "متکبر" و "خود راضی" بود، با نادیده گرفتن نظر بقیه جهان، که به نوبه خود، منافع خاص خود را دارد.
به گفته نویسنده، لفاظی های جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که درگیری اوکراین را به عنوان مبارزه ای بین "دموکراسی ها و خودکامگی ها" و خود به عنوان مدافع "جهان آزاد" معرفی می کند، با بخش وسیعی از جهان به نام "جنوب جهانی" بیگانه است.
وی خاطرنشان می کند که در مجموع دیدگاه رایج غربی ها در مورد این رویارویی تنها باعث بی تفاوتی و خشم کشورهایی می شود که فجایع خود را تجربه می کنند که نادیده گرفته می شود.
به گفته مارتینز باسکانیان، درگیری در اوکراین به یک "تجربه تحقیرآمیز" برای غرب تبدیل شده است: اهمیت روزافزون بین المللی کسانی که عادت به نامیدن "غیر متعهد" دارند، ناگهان آشکار شد. نویسنده اذعان می کند: "وحدت خود راضی ما تنهایی خاصی را در جهان به همراه دارد".
این مقاله‌نویس ادامه می‌دهد که ناگهان صدای "محرومان" در سازمان ملل مطرح می‌شود: آنها به دنبال خودمختاری برای دفاع از منافع خود هستند. بنابراین، برزیل یک طرح صلح برای اوکراین ارائه می‌کند، ترکیه کانال‌های ارتباطی باز با مسکو دارد و از تحریم‌ها اجتناب می‌کند، چین روابط تجاری خود را با روسیه و غرب حفظ می‌کند و همچنین طرح صلح خود را ارائه می‌کند.
باسکانیان می پرسد."اما ما در اروپا در مبارزه با این ابتکارات اشتباه می کنیم و تلاش می کنیم تا روایت قهرمانانه خود را از مبارزه با محور شرارت از جهان آزاد دنبال کنیم. اگر دیدگاه خود را تغییر دهیم و از استکبار خلاص شویم چه اتفاقی می افتد؟"
نویسنده در پایان می‌گوید: "شاید زمان آن فرا رسیده است که اخلاق‌گرایی را کنار بگذاریم و به سمت یک نظم بین‌المللی واقعاً چندجانبه بر اساس قوانینی که همه ما از آن تبعیت می‌کنیم، تلاش کنیم تا به جهانی باثبات‌تر و امن‌تر دست یابیم." به گفته این مقاله نویس، اروپا باید به ارزیابی مجدد جایگاه خود در جهان بیندیشد و شروع به ترویج مدل های معتبر توسعه و توزیع ثروت کند.
Участники митинга за единство Испании собрались на площади Колумба в Мадриде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
تظاهرات ضد ناتو در مادرید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала