امریکا قصد دارد وضع تایوان و چین را برهم بزند

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)پرچم چین تایوان
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2023
عضو شوید
نظامی شدن مؤسسات تایوان تحت فشار امریکا منطقه را به سوی فاجعه خطرناک سوق میدهد.
به گزارش اسپوتنیک، بی دایانلونگ کارشناس روابط بین المللی می گوید: اقدامات بسیج در تایوان که تحت فشار ایالات متحده قرار دارد، می تواند منطقه را به خطر بزرگ روبرو کند.
بی دایانلونگ معتقد است که سرزمین اصلی چین و تایوان ارتباط مسالمت آمیز تایوان و سرزمین اصلی چین الگویی است که بیشتر با منافع تایوان سازگار است و وقایع بسیج در این جزیره تحت فشار ایالات متحده میباشد که می تواند منجر به یک خطر بزرگ شود.
Артиллеристы бригады морской пехоты Тихоокеанского флота во время прибытия отряда боевых кораблей ВМС Китая в порт Владивостока, 2017 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
تمرینات نظامی چین در نزدیکی تایوان
در تاریخ 21 فبروری، وزارت دفاع تایوان پیش نویس اصلاحات قانون آمادگی بسیج را ارائه داد ، که کنترل سیستم های ارتباطات و تجهیزات این جزیره را به عنوان بخشی از اقدامات بسیج محکم می کند. پیش از این، تعداد سربازان تایوان افزایش یافته بود. این اقدامات در مورد پس زمینه افزایش بازدیدها به قانونگذاران امریکایی تایوان و مقامات نظامی انجام شد.
وی گفت: "وحدت مسالمت آمیز دو ساحل تنگه تایوانی (سرزمین اصلی چین و تایوان) الگویی است که بیشتر با منافع شهروندان تایوان مطابقت دارد، و همچنین مسیری که مقامات تایوان باید در آن تلاش کنند. با این همه، اکنون تایوان با سلاح و بسیج سر و کار دارد ، تبلیغات مردم را به پرتگاه فاجعه واگذار می کند و در مورد لزوم انجام جنگ با سرزمین اصلی چین، که عمدتا تحت تأثیر ایالات متحده اتفاق می افتد، صحبت می کند. "
چین استفاده از زور در مسأله  تایوان را منتفی ندانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
چین استفاده از زور در مسأله تایوان را منتفی ندانست
این کارشناس تأکید کرد که برنامه های استراتژیک ایالات متحده و اطلاعاتی که رهبری امریکا فاش کرده است ، به طور مثال، در تهیه 10 میلیارد دالر به مدت 5 سال، تشکیل یک نیروی نظامی قوی در تایوان نشان می دهد که هدف ایالات متحده تشدید وضعیت منطقه است. بدون شک، این اهداف به طور قطعی با منافع ساکنان تایوان مخالف هستند.
"اگر مقامات فعلی تایوان مطابق با برنامه های ایالات متحده برای جنگ بسیج و آماده شوند و هیچ انتخاب از سوی مردم تایوان باقی نمی ماند، اجازه نمیدهد تا افکار یک انجمن صلح آمیز (تایوان و سرزمین اصلی چین) مردم را مجبور به گرفتن جایگاه در "ماشین محاربوی"، مبارزات پیشرو برای استقلال تایوان "، وضعیت منطقوی ممکن برای یک خط حتی خطرناک تر خواهد بود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала