تمرینات نظامی چین در نزدیکی تایوان

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Артиллеристы бригады морской пехоты Тихоокеанского флота во время прибытия отряда боевых кораблей ВМС Китая в порт Владивостока, 2017 год
Артиллеристы бригады морской пехоты Тихоокеанского флота во время прибытия отряда боевых кораблей ВМС Китая в порт Владивостока, 2017 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
عضو شوید
چین تمرینات نظامی را در آب و فضای هوایی در نزدیکی تایوان انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح چین روز یکشنبه تمرینات نظامی را در آب و فضای هوایی در نزدیکی تایوان انجام دادند تا توانایی نیروهای خود را در مقابله با تحریکات نیروهای خارجی و نیروهای جدا طلب این جزیره آزمایش کنند.
شی یی در شبکه اجتماعی” وی چت” پیامی را که در حساب رسمی بخش شرق فرماندهی تمرینات ارتش آزادی بخش خلق چین آمده بود، بیان کرد: “ بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین، روز 8 جنوری، شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح و تمرین‌های نظامی عملی را در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان ترتیب داد.
قابل ذکر است که هدف از برگزاری این تمرینات آزمایش توان رزمی مشترک نیروها و مقابله قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی و نیروهای تجزیه طلب حامی استقلال تایوان بوده است.
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
امریکا باید بر مسلح کردن تایوان تمرکز کند نه اوکراین
وضعیت در اطراف تایوان در اوایل اگیست سال گذشته پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در آن زمان، به شدت تشدید یافت. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به تایوان که به رهبری چیانگ کای شک در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین از طریق سازمان‌های غیردولتی، انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد مبادلات از طریق تنگه در ارتباط هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала