فهرست سلاح های مورد نیاز زلنسکی برای روشن نگه داشتن آتش درگیری چیست؟

© Photo / The Presidential Office of UkraineПрезидент Украины Владимир Зеленский во время своего визита в Донецкий и Харьковский район
Президент Украины Владимир Зеленский во время своего визита в Донецкий и Харьковский район - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
عضو شوید
سی ان ان: زلنسکی می خواهد فهرستی از سلاح های مورد نظر را به ایالات متحده ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سی ان ان، ولودیمیر زلنسکی قصد دارد فهرستی از تسلیحات از جمله جت های جنگنده F-16 را به ایالات متحده ارسال کند.
این تلویزیون در بیانیه ای گفت: زلنسکی، که با مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و چهار عضو دیگر مجلس نمایندگان دیدار کرد، به این گروه گفت که قصد دارد فهرستی از تسلیحات، از جمله جت های جنگنده F-16 را برای آنها بفرستد، که معتقد است برای تسریع در پایان (مقاله) مورد نیاز است.
پیش از این، فاکس نیوز به نقل از نماینده کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داده بود که مک کال روز سه شنبه در راس هیئتی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا پس از سفر یک روز قبل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کی‌یف سفر کرد. مک کال در این سفر با زلنسکی ملاقات کرد.
Истребитель ВВС Турции F-16C Viper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
توضیحات بایدن در مورد هواپیماهای جنگی برای کیف
علاوه بر او، این هیئت شامل چهار نماینده دیگر کنگره از حزب جمهوری خواه بود. رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تفسیری برای این کانال تلویزیونی خاطرنشان کرد که ایالات متحده باید تسلیحات بیشتری از جمله سامانه های موشکی ATACMS به اوکراین ارسال کند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Президент США Джо Байден и президент Украины Владимир Зеленский в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
رد کردن طرح صلح چین برای اوکراین از سوی امریکا به جای کی‌یف
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала