چگونه مسکو به تامین تانک برای کیف پاسخ خواهد داد؟

© Sputnik / Sergey PyatakovЧрезвычайный и Полномочный посол РФ в КНР Андрей Денисов
Чрезвычайный и Полномочный посол РФ в КНР Андрей Денисов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2023
عضو شوید
سفیر روسیه در چین میگوید، پاسخ مسکو به ارسال تسلیحات و تانک های دوربرد به کیف جدی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولف، سفیر روسیه در چین گفت، اگر ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو به کیف تسلیحاتی برای حمله به خاک روسیه ارائه دهند، روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه جدی انجام دهد.
مورگلوف در مصاحبه با روزنامه دولتی چین گلوبال تایمز گفت: "تحویل تانک نشان می دهد که واشنگتن هیچ مرزی نمی شناسد. اگر واشنگتن و کشورهای ناتو تسلیحات از جمله تانک برای حمله به کشور ما و تلاش برای تصرف قلمرو قانون اساسی ما در اختیار کی یف قرار دهند، ما مجبور خواهیم شد اقدامات تلافی جویانه جدی انجام دهیم."
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
تمایل چین برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین
سفیر همچنین اشاره کرد که تصمیم ایالات متحده، آلمان و سایر کشورهای ناتو برای تحویل تانک به اوکراین منجر به تشدید بحران اوکراین شده است و اثبات غیر قابل انکار مشارکت مستقیم کشورهای غربی در این درگیری است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала