تمایل چین برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه میگوید که مسکو با پکن در مورد بحران اوکراین موافق است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در توضیح طرح پکن برای حل و فصل مسالمت آمیز گفت که مسکو از تمایل صادقانه دوستان چینی برای کمک به حل و فصل مناقشه در اوکراین از طریق روش های صلح آمیز بسیار قدردانی می کند.
در بیاینه آمده است: ما نظرات پکن را به اشتراک می گذاریم. ما به اصول رعایت منشور ملل متحد، هنجارهای حقوق بین الملل از جمله حقوق بشردوستانه، تقسیم ناپذیری امنیت متعهد هستیم که بر اساس آن امنیت یک کشور نباید به ضرر امنیت کشور دیگر تقویت شود، برای امنیت گروه های خاصی از کشورها نیز قابل اجرا است.
همانطور که در این وزارتخانه اشاره شد، روسیه از موضع چین حمایت می کند و هرگونه اقدام محدودکننده غیرمجاز توسط شورای امنیت سازمان ملل را غیرقانونی می داند.
وزارت امور خارجه تاکید کرد: این یک ابزار خام رقابت ناعادلانه و جنگ اقتصادی است. این وزارتخانه آمادگی مسکو را برای دستیابی به تمام اهداف عملیات ویژه از طریق دیپلماسی اعلام کرد. در عین حال، اشاره شده است که کشورهای غربی باید تحویل سلاح و اعزام اجیران غربی به اوکراین را متوقف کنند.
علاوه بر این، مقامات کیف باید با بازگشت به وضعیت غیر بلوکی کشور موافقت کنند و واقعیت های سرزمینی جدید را به رسمیت بشناسند.
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2023
منشی عمومی ناتو درباره طرح صلح چین برای حل بحران اوکراین اظهار نظر کرد
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در نتیجه تحقق حق مردم برای تعیین سرنوشت، غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌زدایی اوکراین و همچنین از بین بردن تمام تهدیدات ناشی از قلمرو این کشور ایجاد شده است".
علاوه بر این، روسیه خواستار تضمین تمامی حقوق مسلم شهروندان اوکراینی، از جمله جمعیت روسی زبان و نمایندگان اقلیت های ملی، از جمله صحبت کردن و تحصیل به زبان مادری خود است.
همانطور که در وزارت خارجه تاکید شد، مانع اصلی دستیابی به صلح در حال حاضر، امتناع رژیم کیف از "مذاکره با ولادیمیر پوتین" به موجب قانون است. این وزارتخانه همچنین یادآور شد که در اپریل سال گذشته، خود اوکراین گفتگوهای صلح آغاز شده توسط خود را متوقف کرد.
همچنین قابل ذکر است که این طرح که صبح امروز در وب سایت وزارت خارجه چین منتشر شد، 12 نکته دارد. از جمله آنها می توان به درخواست برای توقف دشمنی ها، از سرگیری مذاکرات، کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد، کاهش خطرات استراتژیک و احترام به حاکمیت همه کشورها اشاره کرد. به طور جداگانه، در مورد غلبه بر بحران انسانی، اجرای توافق غلات، احیای اوکراین و تضمین ایمنی مراکز هسته ای گفته می شود. خود چین تمایل خود را برای همکاری با جامعه بین المللی و ایفای نقش سازنده در حل و فصل مناقشه ابراز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала