گران ترین تحفه ای که بایدن دریافت کرده است از رولا غنی بوده است

© AP Photo / Khue Buiکاهش صادرات فرش دست‌بافت ایرانی
کاهش صادرات فرش دست‌بافت ایرانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عضو شوید
جعبه خوخلوما برای نامه، از پوتین گران ترین هدیه به بایدن در سال 2021 شد - هزینه آن 12000 دالر بود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه توسط وزارت امور خارجه، "مجموعه نوشتار از جنس خوخلما" توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به همکار آمریکایی خود، جو بایدن، گران‌ترین هدیه به متولی کاخ سفید در سال 2021 شد.
پوتین و بایدن در جریان نشست ژنو در سال 2021 هدایایی را مبادله کردند. سپس رئیس جمهور فدراسیون روسیه مجموعه ای نوشته شده از خوخلوما "مسکو" را به همکار آمریکایی خود تقدیم کرد. رهبر آمریکا به نوبه خود عینک آفتابی هوانوردی و مجسمه کریستالی یک گاومیش کوهان دار را به پوتین هدیه داد.
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند
همانطور که در گزارش سالانه دفتر رئیس پروتکل وزارت امور خارجه آمده است، مجموعه اهدایی رئیس جمهور روسیه به گران ترین هدیه سال 2021 تبدیل شد هزینه آن 12000 دلار برآورد شده است. در ستون توصیف شرایطی که شخص اول ایالت متحده امریکا این هدیه را پذیرفت، گفته شده است که امتناع از انجام این کار "هم باعث شرمساری اهداکننده و هم دولت ایالات متحده می شود." همین منطق در مورد سایر هدایای ارائه شده توسط رهبران جهان نیز صدق می کند.
به گزارش بلومبرگ، نشست ژنو که با تبادل هدایا بین بایدن و پوتین به اوج خود رسید، "نقطه اوج در توسعه روابط ایالات متحده و روسیه که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین بدتر شد" را نشان داد.
در عین حال، گران‌ترین هدیه برای جیل بایدن، بانوی اول آمریکا در آن سال، بیش از یک و نیم برابر گران‌ترین هدیه‌ای بود که به همسرش داده شد. همسر بایدن چنین هدیه سخاوتمندانه ای را از بانوی اول افغانستان در آن زمان همسر اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان، رولا غنی دریافت کرد. آنها تبدیل به یک فرش ابریشمی به ارزش حدود 19.2 هزار دالر شدند.
رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
اعتراض بانوان به سخنرانی همسر اشرف غنی در امریکا: رولا غنی زن منفور تاریخ
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала