اعتراض بانوان به سخنرانی همسر اشرف غنی در امریکا: رولا غنی زن منفور تاریخ

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBرولا غنی، بانوی اول افغانستان
رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2022
عضو شوید
بانوان مبارز افغانستانی به انتخاب همسر رئیس جمهور گریزی افغانستان به عنوان سخنران در نشستی در امریکا اعتراض کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، حرکت "خودجوش زنان مبارز افغانستان"، به انتخاب همسر اشرف‌ غنی به‌عنوان سخنران در نشستی در امریکا اعتراض کرده و می‌گویند که رولا غنی نماینده زنان افغانستان نیست.
رولا غنی: دولت حامی زنان در کشوراست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
رولا غنی: دولت افغانستان حامی زنان است
این گروه از زنان امروز (یک‌شنبه، ۹ اسد) در گردهمایی در کابل گفته‌اند، که علیه هر جریان و شخص سیاسی که خلاف اراده‌ی مردم اففانستان عمل کند، دست به اعتراض می‌زند.
در اعلامیه زنان معترض آمده است، که آنان به انتخاب رولا غنی به‌عنوان سخنران و مهمان ویژه در نشست تحت عنوان "توانمندسازی زنان افغانستان" که قرار است به تاریخ ششم اکتبر در واشنگتن برگزار شود، اعتراض دارند.
آنان رولا غنی را "زن منفور تاریخ" خوانده و گفته‌اند که او نماینده زنان افغانستان نیست.
زنان معترض گفته‌اند که به هیچ‌ عنوان رولا غنی را که متهم به فساد در برنامه‌های "توانمندسازی زنان" در افغانستان است، شایسته دعوت در هیچ برنامه‌ای در مورد زنان نمی‌دانند.
حرکت "خودجوش زنان"، انتخاب رولا غنی را به‌عنوان سخنران ویژه، از سوی نهاد "زنان پیشرو"، تلاشی برای مشروعیت دوباره به او دانسته است. آنان این عمل را نابخشیدنی دانسته و گفته‌اند: "ما هر نهادی را که چنین غیرمسئولانه عمل می‌کند، با متهمان فساد مالی در برنامه‌های اقتصادی برای زنان افغانستان هم‌دست خواهیم دانست".
یادآوری می کنیم، که رولا غنی نزدیک به یک سال پیش با همسرش اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از این کشور گریخت و زمینه فروپاشی دولت افغانستان و به قدرت رسیدن گروه طالبان را فراهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала