نیویورک تایمز: بریتانیا گروه مخفی تأمین سلاح برای اوکراین ایجاد کرده است

© AP Photo / Leo CorreaВоенный ВСУ
Военный ВСУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عضو شوید
نیویورک تایمز: بریتانیا یک کارگروه مخفی برای خرید مهمات برای اوکراین ایجاد کرد.
به گزراش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از افراد آشنا گزارش می دهد که وزارت دفاع بریتانیا یک گروه عملیات مخفی ایجاد کرده است که هدف آن به دست آوردن مهمات شوروی برای اوکراین است.
این نشریه می‌گوید: "یک کارگروه مخفی که توسط وزارت دفاع بریتانیا ایجاد شده است، بر روی دستیابی به مهمات از نوع شوروی متمرکز است. اشاره شده است که این گروه "اوکراین را مسلح می کند."
به نوشته این روزنامه، از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، شرکت های دولتی اوکراینی شروع به درخواست تانک، هلیکوپتر، هواپیما و خمپاره از واسطه ها در آمریکا و دیگر کشورها کردند. هم بریتانیا و هم ایالات متحده از قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای ثالث و واسطه ها حمایت مالی کردند. این روزنامه می نویسد، دلالان آمریکایی در کارخانه هایی در بوسنی و هرزگوین، صربستان و رومانی به دنبال پوسته برای اوکراین هستند.
به نوشته این روزنامه، در جون 2022، بریتانیا با شرکت دولتی پاکستانیOrdnance Factories برای خرید 40000 گلوله توپ معامله کرد. طبق مفاد قرارداد، قرار بود پول گلوله ها به یک واسطه رومانیایی منتقل شود و تسلیحات بدون ذکر اوکراین از پاکستان به بریتانیا تحویل داده شود. با این حال، به دلیل کوتاهی تامین‌کننده پاکستانی در تحویل مهمات، این معامله از بین رفت.
بر اساس اسنادی که این روزنامه در ماه جون سال گذشته به دست آورده است، یک دلال اسلحه چک به اوکراین مهمات و ده ها سرباز "طوفان" به سبک شوروی را به ارزش حدود 185 میلیون دلار پیشنهاد کرد.
خاطرنشان می شود که لوکزامبورگ نیز به نوبه خود تسلیحات ساخت چک را برای کی‌یف تامین می کند. بازگشایی کارخانه های مهمات سازی در بلغارستان به نوشته این نشریه، نمایندگان سفارت آمریکا در مراسم افتتاحیه یکی از خطوط تولید شرکت کردند.
Интервью министра иностранный дел Сергея Лаврова генеральному директору медиагруппы Россия сегодня Дмитрию Киселеву (2 февраля 2023). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2023
لاوروف: غرب اوکراین را برای جنگ ترکیبی با روسیه مسلح کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала