نولاند: امریکا تأمین نسل جدید جت های جنگنده برای کی‌یف را در نظر دارد

© AP Photo / Boris Grdanoskiفيكتوريا نولاند، مساعدة وزير الخارجية الأمريكي
فيكتوريا نولاند، مساعدة وزير الخارجية الأمريكي - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
عضو شوید
ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده به بحث در مورد امکان تامین نسل جدید جت های جنگنده اوکراین از جمله برای نیازهای دفاعی بلندمدت ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نولند در پاسخ سوال در مورد امکان تامین جنگنده های کی یف F-16. به سوالی گفت: "ما نه تنها به نبردهای بهاری آینده فکر می کنیم، بلکه به آینده ارتش اوکراین نیز فکر می کنیم ما همچنان به بحث در مورد دفاع هوایی در دراز مدت، هم در داخل ایالات متحده و هم با اوکراین ادامه می دهیم."
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: "ما باید در مورد یکپارچگی قوی فکر کنیم، که هم شامل تسلیحاتی باشد که قبلاً ارائه شده است و هم احتمالاً چیزهایی که هنوز آموزش نداده‌ایم تا راه‌های دیگری برای حفاظت از مرز ارائه کنیم."
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که نمایندگان خاصی از دولت آمریکا برای انتقال جنگنده های اف-16 به ارتش اوکراین لابی می کنند. در همان زمان، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا آنها را به کی‌یف تحویل خواهند داد، قبلاً پاسخ "نه" داده است. همزمان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که احتمال تحویل هواپیما به اوکراین را رد نمی کند. این رسانه همچنین نوشت که پاریس در حال بررسی درخواست کی‌یف برای آموزش خلبانان اوکراینی است.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی هشدار داد که از آنجایی که غرب تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه بیشتر و بیشتر از خط فعلی پیش می رود. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب باید درک کند که تامین تسلیحات به اوکراین امنیت این کشور را تقویت نمی کند.
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден у Мариинского дворца в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2023
مجله فورتی فایو 19: بایدن باید زلنسکی را مجبور به ترک کریمه و ناتو کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала