چگونگی سخنرانی پوتین از دید کارشناسان کشورهای گوناگون

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию
 Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
عضو شوید
کارشناسان کشورهای گوناگون با ارزیابی سخنرانی امروز رئیس جمهور روسیه می گویند، که پیام روشن است: روسیه مورد یورش قرار گرفته و این یورش را پس خواهد زد.
کارشناسان کشورهای گوناگون درباره تزهای اصلی سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک دیدگاه شان را بیان کردند.
اسپوتنیک دیدگاه های شخصیت‌های گوناگون سیاسی، نظامی و علمی را جمع‌آوری کرد، که در مصاحبه با این خبرگزاری، درباره تزهای اصلی پیام رئیس‌جمهور روسیه به مجمع فدرال اظهار نظر کردند.
ویلی ویمر، وزیر امور خارجه پیشین وزارت دفاع آلمان، در تفسیری به اسپوتنیک، درباره سخنرانی امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجلس فدرال، با اشاره به وضوح سیگنالی که برای غرب در این سخنرانی بیان شد، صحبت کرد.
او گفت: پیام روشن است: روسیه مورد یورش قرار گرفته است و روسیه این یورش را پس خواهد زد، همانطور که بارها در تاریخ انجام داده است. این سخنرانی در اصل کاملاً خودکفا بود و هیچ پیوندی به دیدار بایدن و بیانیه چین نداشت. درها بروی غرب بسته نشده است، همانطور که می توان از قضاوت های پایانی مربوط به مسائل سلاح های هسته ای برداشت کرد. دشمن روشن است: امریکاست.
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
پوتین هدف اصلی غرب را در مجلس فدرال اعلام کرد
مسلم شیتو، کارشناس عرب نیز اطمینان دارد، که بیرون شدن روسیه از معاهده استارت-3 سیگنالی برای غرب است. پوتین برای همه ای جهان روشن کرد که پتانسیل هسته ای و فنی روسیه در بالاترین سطح است.
این کارشناس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: هدف از پیام وی کاهش هر گونه روحیه تهاجمی در برابر مسکو است که در کنفرانس های امنیتی پسین شاهد آن بوده ایم.
ژو رونگ، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات مالی چونگ یانگ در دانشگاه رنمین چین، در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت، که ناتو به رهبری ایالات متحده نه تنها عمدا با فرستادن جنگ افزار به اوکراین مانع گفتگوی صلح می شود، بلکه تلاش می کند، با تضعیف روسیه، آنها می خواهند چین را مهار کنند.
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
پوتین: روسیه کار خود در پیمان استارت نو را توقف میدهد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بلافاصله دلایل درگیری بین روسیه و اوکراین را توضیح داد. روسیه به دلیل گسترش ایالات متحده و ناتو به شرق و همچنین تحریکات اوکراین، عملیات ویژه ای را آغاز کرد. این کارشناس یادآور شد که در موضوع درگیری در اوکراین، چین همواره بر حل و فصل مسالمت آمیز اصرار داشته و قویاً طرفین را به مذاکره و گفت و گو دعوت کرده است. با این حال، گفت‌وگو تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که غرب ارائه جنگ افزارها و آموزش سربازان اوکراینی را متوقف کند.
اونور سینان گیوزالتان، کارشناس علوم سیاسی ترکیه نیز تایید کرد، که روسیه آماده است تا در صورت تشدید تنش نظامی بیشتر از سوی غرب، پاسخی قاطع و همگون بدهد.
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
پسکوف: پوتین بیدرنگ پیشنهاد تعلیق مشارکت روسیه در پیمان استارت جدید را به پارلمان ارائه خواهد کرد
او گفت: "این موضوع درباره بکارگیری غرب از جنگ افزارهای هسته ای نیز صدق می کند. رئیس جمهور روسیه تصریح کرد، که روسیه چنین اقدام تحریک آمیزی را بی پاسخ نخواهد گذاشت. واشنگتن به تحریکات در برابر روسیه ادامه می دهد و از لهستان و مولداویا برای این کار استفاده می کند. افزون بر این، همانطور که می دانید، پشتیبانی از کیف با جنگ افزار و پول ادامه دارد. روسیه می‌داند که اگر حتی کوچکترین قدمی به عقب بردارد، می‌تواند به وضعیتی شبیه به آنچه در اواخر دهه 80 و آغاز دهه 90 در اتحاد جماهیر شوروی مشاهده شد، برسد. بنابراین روسیه به مقاومت در برابر فشار غرب و دفع هجوم آن ادامه خواهد داد. در جریان پیام رهبر روسیه، چین نیز بیانیه مهمی صادر کرد و امریکا را به جنگ افروزی متهم کرد. این بیانیه به طور منطقی سخنان پوتین را تکمیل کرد. تعامل روسیه و چین به تدریج در حال شکل گیری و تقویت به عنوان موازنه ای در برابر ایالات متحده و بلوک آتلانتیک است".
کارشناسان تزهای مربوط به ناگواری اوضاع اقتصادی کشورهای غربی را نادیده نگرفت.
تونی کوین، سفیر پیشین استرالیا در لهستان، به اسپوتنیک گفت: "غرب همچنان خود را در مرکز نظم اقتصادی جهان تصور می کند، در حالی که در واقع دیگر چنین نیست. روسیه به لطف منابع، اعتماد و پیوندهای بازرگانی رو به رشد با جنوب جهانی و شرق جهانی و توانایی خود برای جایگزینی موثر واردات، تحریم ها را به راحتی مدیریت کرد. هم امریکا و هم اروپا به طور فزاینده ای از نظر اقتصادی ناتوان می شوند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала