بورل: سال گذشته برای اقتصاد روسیه سال خوبی بود

© AP Photo / Stephanie LecocqГлава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2023
عضو شوید
جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مصاحبه با ایستگاه رادیویی ادنو زیرو گفت، با وجود تحریم ها علیه روسیه، سال 2022 سال خوبی برای اقتصاد این کشور بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مصاحبه با ایستگاه رادیویی ادنو زیرو گفت: "سال گذشته برای اقتصاد روسیه بد نبود. چرا؟ چون قیمت انرژی به طور سرسام آوری بالا رفت، ده برابر شد. و ما همچنان به آنها وابسته بودیم، مجبور شدیم به خرید (گاز) از آنها ادامه دهیم، هیچ جایگزینی وجود نداشت و قیمت ها بسیار بالا بودند." در نتیجه سال خوبی برای اقتصاد روسیه بود.
با این حال، او گفت که در حال حاضر وضعیت به طور قابل توجهی تغییر کرده است، زیرا کشورهای اروپایی دیگر برای انرژی به مسکو وابسته نیستند. وی افزود: اگر قبلا اروپا 40 درصد گاز از روسیه می خرید، اکنون این رقم به 6 درصد کاهش یافته است. در عین حال، بورل مطمئن است که فدراسیون روسیه نمی‌تواند مشتریان جدیدی پیدا کند که جایگزین اروپا شوند.
نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد احساسات صلح‌طلبانه‌ای که در میان جنبش چپ در اروپا رواج پیدا می‌کند و نمایندگان آن از تعلیق تسلیحات به اوکراین و انتخاب به نفع مذاکره با روسیه حمایت می‌کنند، نماینده عالی اتحادیه اروپا گفت: "اگر کمک نظامی به اوکراین متوقف شود، روسیه به حمله ادامه خواهد داد و اوکراین نمی تواند از خود دفاع کند."
هفته گذشته، حزب چپگرای پودموس، که بخشی از یک دولت ائتلافی با حزب حاکم سوسیالیست کارگران اسپانیا (PSOE) است، از مقامات این کشور خواست در موضع خود در مورد درگیری تجدید نظر کنند. در سومین کنفرانس صلح اروپا، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا و دستور کار 2030، یون بلارا، خواستار اتحاد جدیدی از کشورهایی شد که از راه حل مسالمت آمیز مناقشه دفاع کنند.
روسیه از 24 فبروری 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. رهبر روسیه وظیفه خود را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از آن عملیات ویژه ای آغاز شد. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر دخالت دارند."
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
بورل: اتحادیه اروپا در پایان سال از خرید نفت و گاز روسیه خودداری می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала