بورل: اتحادیه اروپا در پایان سال از خرید نفت و گاز روسیه خودداری می کند

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
دیپلمات اتحادیه اروپا از امتناع نزدیک به همه کشورهای اتحادیه اروپا از منابع انرژی روسیه تا پایان سال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در دانشگاه بین المللی اسپانیا که از زوم پخش شد، گفت: همه کشورهای اتحادیه اروپا به استثنای مجارستان، تا پیش از پایان سال از گاز و نفت روسیه صرف نظر خواهند کرد.
Флаги Евросоюза в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2022
انتشار مدرک تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه در نشریه رسمی اتحادیه اروپا
او گفت: "تا پایان سال، همه کشورها به طور کامل از شر منابع انرژی روسیه خلاص خواهند شد. شاید مجارستان یک استثنا باشد".
یادآوری می کنیم، که پس از آن که مسکو عملیات ویژه ای را برای نگهبانی از دونباس در برابر ناسیونالیست های اوکراینی آغاز کرد، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم هایی را در برابر آن اعمال کردند. بسیاری از کشورها بستن دارایی‌ها را اعلام کرده‌اند و درخواست‌ها برای کنار گذاشتن تامین انرژی از روسیه بلندتر شده است. این اقدامات ضربه جدی به غرب وارد کرد - آنها بحران سوخت را برانگیخت و به افزایش قیمت مواد غذایی منجر شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها خاطرنشان کرده است، که منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه یک مزیت رقابتی برای اروپا بوده است و حتی رد نسبی آنها تأثیر منفی بر اقتصاد و ساکنان آن دارد. وی تاکید کرد، که ایالات متحده با فشار بر رد کامل بروکسل از گاز روسیه و دیگر منابع، منجر به غیرصنعتی شدن قاره اروپا می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала