نخست‌وزیر سابق بریتانیا خواستار تامین جت‌های جنگنده به اوکراین شد

© AP Photo / Alberto PezzaliНовый премьер-министр Великобритании Лиз Трасс
Новый премьер-министр Великобритании Лиз Трасс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
عضو شوید
بوریس جانسون و لیز تراس نخست وزیران پیشین انگلستان از ریشی سوناک نخست وزیر کنونی این کشور خواستند هرچه زودتر جت‌های جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس در اولین سخنرانی خود در پارلمان پس از خروج از قدرت، خواستار انتقال جت های جنگنده به اوکراین شد و هشدار داد که اگر کی‌یف این گزینه را برای آنها نداشته باشد، "آنها نمی توانند پیروز شوند."
تراس اصرار داشت که بریتانیا باید "هر کاری که می تواند انجام دهد، به سرعت باید انجام داد"، سپس بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس نیز به حمایت از اوکراین یک صدا با لیز تراس شد و بر ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی فشار وارد کردند.
دو نخست وزیر پیشین انگلیس پس از آن که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در جریان سفر غیرمنتظره به انگلیس در اوایل ماه جاری میلادی از سوناک خواست جت‌های جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهد، فشارها را در این باره بر جانشین خود تشدید کردند.
جانسون که با زلنسکی رابطه نزدیکی دارد، از هیئت دولت انگلیس خواست تا امسال "هر آنچه را که برای پیروزی در این جنگ نیاز دارند" به اوکراینی‌ها بدهند.
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2023
پوتین هدف اصلی غرب را در مجلس فدرال اعلام کرد
جانسون از کشورهای غربی نیز درخواست کرد کارهای بیشتری برای کمک به اوکراین انجام دهند. وی اروپایی‌ها را به دلیل اجازه دادن به روسیه برای الحاق کریمه در سال 2014 سرزنش کرد و گفت که این کار به ولادیمیر پوتین این باور را داد که می‌تواند سال گذشته به اوکراین حمله کند.
قابل یادآوری است که کشورهای غربی در حال افزایش عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین هستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در اوکراین. انگلستان، آلمان، ایتالیا، کشورهای دیگر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала