مرکل: یونان هم به غرامت طلبان از آلمان اضافه شد

© AP Photo / Markus SchreiberGerman Chancellor Angela Merkel attends the weekly cabinet meeting of the German government at the chancellery in Berlin, Germany, Wednesday, Nov. 6, 2019
German Chancellor Angela Merkel attends the weekly cabinet meeting of the German government at the chancellery in Berlin, Germany, Wednesday, Nov. 6, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
عضو شوید
مرکل به شوخی‌ گفت که پولند و یونان دائماً از آلمان غرامت می‌خواهند.
به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، در گفتگو با شوخی‌های روسی که خود را پترو پوروشنکو، رهبر سابق اوکراین معرفی می‌کرد، گفت که دائماً مطالباتی را برای غرامت از آلمان مطرح می‌ کنند، نه تنها پولند، بلکه یونان نیز بر آن اصرار دارد.
پیش از این، مقامات پولندی اعلام کردند که 6.2 تریلیون زلوتی (حدود 1.3 تریلیون دلار) از آلمان برای غرامت خسارات ناشی از جنگ جهانی دوم می خواهند. در اوایل اکتوبر، یادداشت مربوطه از طریق وزارت امور خارجه به آلمان ارسال شد. پس از آن، پولند با درخواست کمک برای دریافت غرامت از آلمان به کنگره آمریکا، یونسکو، شورای اروپا، سازمان ملل متحد، 50 کشور از جمله اتحادیه اروپا و ناتو مراجعه کرد.
مرکل در جریان گفتگو های با شوخی "پوروشنکو" در حین گفتگو با شوخی های روسی ولادیمیر کوزنتسوف (ووان) و الکسی استولیاروف (لکسوس) گفت: "دولت آلمان، و این نیز در زمان من بود، چنین سوالاتی (در مورد غرامت از آلمان) نه تنها با پولند، بلکه تا حدودی در مورد یونان نیز مطرح شد. مدام به ما چنین خواسته هایی گفته می شود."
مرکل در عین حال خاطرنشان کرد که اتفاقی مشابه در ایتالیا نیز در حال رخ دادن است.
"ما یک نظر حقوقی داریم که این مسائل در نهایت به دلیل اتحاد آلمان و به لطف توافقنامه امضا شده 2 + 4 (توافقنامه حل و فصل نهایی در رابطه با آلمان) حل و فصل شد و ما به این موضع پایبند هستیم. وی افزود، این فقط مختص پولند نیست، این اتفاق برای سایر کشورها نیز رخ می دهد.
پیش از این، ارکادیوس مولاچیک، معاون وزیر امور خارجه پولند، گفت که ورشو در آتن به درک مطالبات خود برای غرامت جنگی از آلمان دست یافته است. وی خاطرنشان کرد که یونان نیز ادعاهای مادی علیه آلمان دارد.
دولت آلمان بارها اعلام کرده است که قصد پرداخت به پولند را ندارند: در برلین آنها معتقدند که غرامت های بسیار زیادی را قبلاً پرداخت کرده اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که در امتناع پولند از غرامت در سال 1953 تردید کنیم.
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
مرکل: توافقات مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود که از آن استفاده کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала