مرکل: توافقات مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود که از آن استفاده کردند

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم!
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با Die Zeit گفت که توافقات مینسک با هدف "وقت دادن به اوکراین" امضا شد که به کشور اجازه قوی تر شدن داد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته آنگلا مرکل، در زمان توافقات مینسک"برای همه روشن بود که این یک درگیری منجمد بود" و "مشکل حل نشده بود." در همان زمان، مرکل بار دیگر از اشتباه خواندن تصمیم ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2 خودداری کرد. او تاکید کرد که کنار گذاشتن این پروژه "آب و هوای روابط با روسیه را بدتر می کند و به وضعیت خطرناکی تبدیل می کند."
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان گفت: "به خاطر من، دو سال اول صدراعظم دوران بسیار آرامی بود، سپس بحران مالی جهانی آغاز شد، بحران بدهی اروپا و اخبار مربوط به مبارزه با تغییرات آب و هوایی بدتر شد. روزنامه دی زیت اما شاید بحران‌ها یک هنجار در زندگی بشر باشند و ما چند سالی را تجربه کردیم که خاص بود."
به گفته مرکل، سیاست او در قبال روسیه و اوکراین تلاشی برای جلوگیری از درگیری بزرگی بود که اکنون در حال وقوع است. صدراعظم سابق تاکید کرد: "این واقعیت که شکست خورد به این معنی نیست که تلاش ها اشتباه بوده است."
او درباره اقدامات خود توضیح داد: "لازم است دقیقاً بگوییم که در آن زمان جایگزین‌ها چه بوده‌اند. راه اندازی رویه ورود اوکراین و گرجستان به ناتو، که در سال 2008 مورد بحث قرار گرفت، من اشتباه می دانستم. کشورها پیش نیازهای لازم را برای این کار نداشتند، پیامدهای چنین تصمیمی به طور کامل در نظر گرفته نشد - هم از نظر اقدامات روسیه علیه گرجستان و اوکراین و هم از نظر ناتو و قوانین اتحاد در مورد دفاع جمعی."
صدراعظم سابق گفت توافقنامه مینسک 2014 تلاشی بود برای دادن زمان به اوکراین. او همچنین از این زمان برای قوی تر شدن استفاده کرد، همانطور که امروزه می توان مشاهده کرد. اوکراین در 2014-2015 اوکراین مدرن نیست. همانطور که در طول جنگ در اطراف دبالتسوو در سال 2015 دیدیم، پوتین می توانست به راحتی پیروز شود و من بسیار شک دارم که در آن زمان کشورهای ناتو می توانستند به همان اندازه که اکنون انجام می دهند برای کمک به اوکراین انجام دهند.
مرکل می گوید: برای همه ما روشن بود که این یک درگیری منجمد است، که مشکل حل نشده است، اما این چیزی است که به اوکراین وقت گرانبها داد. البته اکنون می توان این سوال را مطرح کرد که چرا در چنین شرایطی همچنان احداث خط لوله گاز نورد استریم 2 تصویب شد؟
صدراعظم سابق ادامه می دهد: "می شد به نظرات مختلفی رسید. در مورد چه چیزی بود؟ از یک سو، اوکراین اهمیت زیادی برای باقی ماندن یک کشور ترانزیت گاز روسیه قائل بود. او می خواست گاز از طریق قلمرو او عبور کند، نه از طریق دریای بالتیک. امروزه بسیاری گاهی وانمود می کنند که هر مولکول گاز روسیه از طرف شیطان است. اینطور نبود، دعوا بر سر بنزین بود. از سوی دیگر، واقعیت این است که این دولت فدرال نبوده است که برای تصویب نورد استریم 2 درخواست کرده است، بلکه شرکت ها درخواست کرده اند. در نهایت، برای دولت فدرال و برای من، سوال این بود که آیا ما به عنوان یک اقدام سیاسی، قانون جدیدی را تصویب خواهیم کرد تا صریحاً از تصویب نورد استریم 2 خودداری کنیم؟
از یک طرف، چنین امتناع همراه با توافقات مینسک، به نظر من، جو روابط با روسیه را بدتر می کند و به وضعیت خطرناکی تبدیل می کند. از سوی دیگر، وابستگی به انرژی به دلیل این واقعیت به وجود آمد که گاز کمتری از هلند و بریتانیا تامین می شد و حجم تولید در نروژ محدود بود. علاوه بر این، به گفته او، در ظهور وابستگی به انرژی، حذف تدریجی انرژی هسته‌ای، که توسط خودش آغاز شد، و تصمیم فراحزبی برای کاهش تولید گاز در آلمان، نقش خاصی داشت.
اگر تصمیمی برای خرید LNG گران‌تر از قطر یا عربستان سعودی گرفته می‌شد – گزینه صادرات از ایالات متحده بعداً در دسترس قرار گرفت – این امر به میزان قابل‌توجهی به رقابت پذیری ما آسیب می‌رساند. امروز، تحت فشار درگیری، من از چنین اقداماتی حمایت می کنم، اما در آن زمان این یک تصمیم سیاسی بسیار بزرگتر بود. مرکل در پاسخ به سوال این نشریه مبنی بر اینکه آیا باید در آن لحظه چنین تصمیمی می گرفت یا خیر، پاسخ منفی داد. به گفته او، پس از آن این گزینه از هیچ حمایتی برخوردار نبود.
مرکل اعتراف کرد که نمی داند درگیری در اوکراین چگونه پایان خواهد یافت: "راستش را بخواهید، نمی دانم. یک روز به مذاکره ختم می شود. جنگ ها بر سر میز مذاکره خاتمه می یابد." این سوال که آیا او می تواند نقشی در این روند ایفا کند حتی برای او پیش نمی آید.
مرکل در پاسخ به سوال Die Zeit که آیا زمان و شرایط مذاکرات را باید به اوکراین سپرد، پاسخ داد: بین صلح تحمیلی که من مانند بسیاری دیگر نمی‌خواهم و مذاکرات دوستانه و علنی با هر یک از آنها تفاوت وجود دارد و... من دیگر نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم."
دسته گل  پوتین به مرکل. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
مرکل از خرید گاز روسیه حمایت کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала