ایتالیا افریقا را بدست چین نمیدهد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Европейского парламента Антонио Таяни
Председатель Европейского парламента Антонио Таяни  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2023
عضو شوید
انتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا اظهار داشته است که سپاریدن افریقا به دست چین اشتباه است.
به گزارش اسپوتنیک، برای اتحادیه اروپا، روابط در داخل ناتو و با کشورهای افریقا بسیار مهم است، بنابراین سپردن این قاره به چین اشتباه است.
آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه 19 فبروری در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که افتادن افریقا به دست چینی ها اشتباه بزرگی برای ما خواهد بود. تاجانی گفت آفریقا برای ما کلیدی است.
بیرق ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
اوکراین خواهان ابزار ضد سلاح هستوی از ایتالیا شد
وی تاکید کرد که اولویت های تضمین استقلال اتحادیه اروپا در صحنه جهانی "امنیت، ثبات و رشد" است.
امنیت همچنین تعهد ما، مبارزه با تروریزم است: داعش در عراق حضور دارد و القاعده (یک سازمان تروریستی ممنوع شده در روسیه در منطقه ساحل فعالیت می کند.
به گفته وی، اتحادیه اروپا باید به فکر تقویت امنیت خود در همه سرحدات از جمله در قاره افریقا باشد.
تاجانی تاکید کرد: "اگر می‌خواهیم در ناتو قوی‌تر باشیم، به امنیت اروپا نیاز داریم. بنابراین، اگر می‌خواهیم از خود محافظت کنیم، باید بیشتر روی دفاع اروپا سرمایه‌گذاری کنیم".
رهبران غربی اخیرا نه تنها در مورد احتمال افزایش نفوذ چین در قاره افریقا، بلکه در مورد توسعه مداوم روابط روسیه با کشورهای افریقایی نیز نگران شده اند.
آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه ناروی در 16 فبروری گفت که اسلو با کشورهای افریقایی برای تضعیف نفوذ روسیه همکاری می نماید. او خاطرنشان کرد که نفوذ روسیه ثبات را تضعیف می کند.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
وزارت خارجه روسیه: بیانیه های امریکا در نشست افریقا ناتوانی در گفت و گوی برابر را نشان می دهد
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در جریان سفر خود به کشورهای افریقایی به تمایل ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای بازگرداندن وابستگی استعماری آفریقا اشاره کرد. وزیر امور خارجه سفر خود را با سفر به آفریقای جنوبی آغاز کرد و در آنجا با نالدی پاندور رئیس وزارت امور خارجه افریقای جنوبی دیدار کرد. وی همچنین از اسواتینی و آنگولا بازدید کرد و پس از گفتگو با رئیس جمهور لاوروف گفت که ابتکار ایجاد ارز بریکس در نشستی در آفریقای جنوبی در ماه اوت مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیش از این، در جون 2022، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که روابط روسیه با کشورهای افریقایی مبتنی بر "پیوندهای دوستی و همکاری" است که در زمان آزمایش شده است.
وی ادامه داده گفت: توسعه مشارکت همه جانبه با کشورهای افریقایی همچنان در اولویت‌های مهم سیاست خارجی روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала