کنگره امریکا: از نگاه غرب تصرف نظامی کریمه ناممکن است

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Ялту
Вид на Ялту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
عضو شوید
اسمیت نماینده کنگره آمریکا: اوکراین نمی تواند کریمه را با ابزار نظامی تصرف کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پولیتیکو، آدام اسمیت، نماینده کنگره آمریکا، یکی از دموکرات‌های برجسته کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که بعید است اوکراین بتواند کریمه را از نظر نظامی به دست آورد.
به گفته این سیاستمدار، واشنگتن نگران چشم انداز احتمالی یک مبارزه طولانی و دشوار برای شبه جزیره است. با این حال، اسمیت سناریوی مشابهی را که توسط کی یف آغاز شده بود را رد نکرد.

اسمیت نظر خود را در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به اشتراک گذاشت و گفت: " من فکر می کنم مردم به طور فزاینده ای موافق هستند که اوکراین نمی تواند کریمه را از نظر نظامی پس بگیرد. در بهترین حالت توافق بر سر "اوکراین متحد" حاصل خواهد شد. در واقع، سوال این است که آیا ما می‌توانیم تضمین‌های امنیتی برای اوکراین فراهم کنیم که به ایالات متحده و کشورهای شریک اجازه دهد به آموزش و تجهیز نیروهای مسلح ادامه دهند."

پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید از ارزیابی احتمال حمایت واشنگتن از اقدامات کی یف برای حمله به کریمه، در صورت وجود، خودداری کرد.
ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، تأسیسات نظامی در شبه جزیره را "هدف‌های مشروع" برای اوکراین خواند. به گفته وی، تأسیسات نظامی در کریمه وجود دارد که روسیه آنها را به نقاط لجستیکی مهم تبدیل کرده است و ایالات متحده از حملات به آنها حمایت می کند.
ویکتوریا نولاند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
نولاند: تمام تأسیسات کریمه "اهداف مشروع" برای اوکراین است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала