هشدار تحریک طالبان پاکستانی مبنی بر شدت بخشیدن به حملات

© AP Photo / /Ishtiaq MahsudPakistani Taliban patrol in their stronghold of Shawal in Pakistani tribal region of South Waziristan
Pakistani Taliban patrol in their stronghold of Shawal in Pakistani tribal region of South Waziristan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2023
عضو شوید
یک روز پس از کشته شدن چهار تن در جریان حمله یک جوخه انتحاری به ساختمان پلیس در کراچی، طالبان پاکستان امروز (شنبه) نسبت به حملات بیشتر علیه ماموران اجرای قانون هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز گروه "تحریک طالبان پاکستان" (تی‌تی‌پی) با انتشار بیانیه‌ای به زبان انگلیسی گفت: پلیس‌ها باید از جنگ ما با ارتش برده و غلام دوری کنند، در غیر این صورت حملات به پناهگاه‌های امن افسران ارشد پلیس ادامه خواهد داشت. ما می‌خواهیم بار دیگر به سازمان‌های امنیتی هشدار دهیم که از به شهادت رساندن زندانیان بی‌گناه در برخوردهای ساختگی خودداری کنند، در غیر این صورت شدت حملات آینده شدیدتر خواهد شد.
عصر روز جمعه، یک جوخه انتحاری طالبان به محوطه تحت کنترل اداره پلیس کراچی یورش برد که منجر به درگیری چند ساعته و تیراندازی شد. این درگیری زمانی پایان یافت که دو مهاجم هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند و نفر سوم هم خود را منفجر کرد. به گفته مقام‌ها، دو افسر پلیس و یک عضو ارتش و یک نیروی غیرنظامی در جریان این حمله کشته شدند.
تحریک طالبان پاکستان که جدا از طالبان افغانستان است اما ایدئولوژی بنیادگرایانه مشابهی دارد، در سال ۲۰۰۷ در پاکستان ظهور کرد و موجی از خشونت را به راه انداخت که تا حد زیادی با عملیات نظامی‌ای که در اواخر سال ۲۰۱۴ به راه افتاد، سرکوب شد.
اما حملات طالبان پاکستان که عمدتاً نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند، از زمانی که طالبان افغانستان دوباره کنترل کابل را در اوت ۲۰۲۱ به دست گرفته و آتش‌بس متزلزل چند ماهه بین تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد در نوامبر سال گذشته به پایان رسیده، دوباره افزایش یافته است.
شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به سرکوب این خشونت‌ها وعده داده است. او جمعه با انتشار پیامی توییتری گفت: پاکستان نه تنها تروریسم را ریشه‌کن می‌کند، بلکه عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد و این عدالت برای آنها به معنای مرگ آنهاست. این کشور باعظمت، برای پایان دادن همیشگی به این شرارت مصمم است.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
بحران امنیت داخلی پاکستان و سهم طالبان پاکستانی در نا امنی ها
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала