حنا ربانی: ثبات در افغانستان برای اتصال اسلام آباد به آسیای میانه ضروری است

عضو شوید
حنا ربانی کهر وزیر دولت در امور خارجه پاکستان گفت که ثبات افغانستان در اتصال اسلام آباد به کشورهای آسیای میانه نقش مهم و تعیین کننده برای کشور ما دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا کهر در نشستی بین‌المللی تحت عنوان "مرزهای راهبردی پاکستان" اعلام کرد که وضعیت کنونی افغانستان تجارت کشورش را با آسیای میانه با مشکل روبرو می‌سازد.
این مقام وزارت خارجه پاکستان افزود که افغانستان در گسترش تجارت ما با کشورهای آسیای میانه تاثیر مثبت دارد.
به گفته ربانی کهر، افغانستان فرصت‌های بسیار زیاد را برای تحقق چشم انداز اقتصادی پاکستان برای تبدیل شدن به یک مرکز تجارتی و ادغام مناطق (آسیایی) جنوبی، مرکزی و شرقی فراهم می کند. اما وضعیت کنونی سیاسی و تهدیدات ترویستی چالش هایی را برای کشورهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است.
اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان براین باور است که افغانستان در وصل کردن جنوب آسیا با آسیای میانه نقش مهم دارد و دولت طالبان می‌کوشد تا یک دهلیز اقتصادی منطقه ای ایجاد شود.
در سال جاری افغانستان بیش از یک میلیارد دلار کالا به کشورهای منطقه صادر کرده که از این میان نزدیک به ۷۴۴ میلیون دلار تنها به پاکستان کالا صادر شده است.
افغانستان به عنوان یکی از مرکزی ترین کشورهای آسیا همیشه به عنوان چهار راه اقتصادی منطقه مطرح بوده و تصور غالب این است که وضعیت نابسامان امنیتی در چند دهه گذشته به این کشور اجازه نداده تا از ظرفیت های کلان اقتصادی خود بهره ببرد.
پیشنهاد پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2023
پیشنهاد پاکستان به گروه طالبان افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала