نبنزیا توان میانجیگری سازمان ملل در مورد اوکراین را زیر سوال برد

© Sputnik / Нэнси Сисель /  مراجعه به بانک تصاویر Постпред России при ООН Василий Небензя, архивное фото
Постпред России при ООН Василий Небензя, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
عضو شوید
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، توانایی دبیرخانه سازمان ملل را برای ایفای نقش میانجی در حل و فصل با اوکراین زیر سوال برد.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به هشتمین سالگرد تصویب بسته اقدامات مینسک اختصاص داشت، گفت: از همان آغاز بحران اوکراین در سال 2014، دبیرخانه سازمان ملل متحد موضع شترمرغ را اتخاذ کرد.
به گفته نبنزیا، روسیه از دبیرخانه سازمان ملل چیزی نشنیده و خواستار گفتگوی مستقیم با دونباس است، همانطور که قطعنامه 2202 شورای امنیت سازمان ملل متحد (که تصویب بسته اقدامات مینسک را تأیید کرد) خواستار شد.
وی ادامه داد: گویا سازمان ملل صلاحیت این کار را نداشت، اما اگر قطعنامه شورای امنیت که به اتفاق آرا به تصویب رسیده، مرجع نباشد، چه می‌شود؟ وی تاکید کرد: تمبرهای ضد روسی و ادعاهای مستقیم علیه روسیه را تکرار می کند و در عین حال مدعی است که بر اساس تصمیمات مجمع عمومی - تصمیمات غیر توافقی هدایت می شود.
نبنزیا از حضارپرسید: و امروز، بسیاری از مردم می گویند که سازمان ملل باید قطعاً در میانجیگری بین روسیه و اوکراین نقش داشته باشد. و با توجه به آنچه من گفتم، چه فکر می کنید، آیا ما می توانیم به چنین میانجیگری اعتماد کنیم؟
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
نبنزیا: روسیه برای دستیابی به اهداف عملیات ویژه به صورت مسالمت آمیز آماده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала