کشته شدن یک فرمانده طالبان پاکستانی با پنج تن از همراهانش در افغانستان

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
یک سرکرده ارشد گروه "جماعت الاحرار" از شاخه‌های طالبان پاکستان که مسئولیت انفجار انتحاری پسین در مسجد پیشاور را به دوش گرفته بود، به همراته پنج تن از همراهانش در افغانستان کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند، که درپی انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت "کنر" افغانستان سرکرده گروهک جماعت الاحرار به نام "شمشیر" به همراه پنج نگهبانش کشته شد.
Армейские отряды направляются к сельскохозяйственному институту в Пешаваре, где произошло нападение боевиков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
طالبان پاکستانی قتل سه افسر پولیس این کشور را به دوش گرفت
جماعت الاحرار زیر مجموعه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان است که مسوولیت انفجار مرگبار روز دهم بهمن امسال در شهر پیشاور را برعهده گرفت. در این عملیات انتحاری دست کم یکصد نمازگزار ازجمله ده‌ها نیروی پولیس جان خود را از دست دادند.
جماعت الاحرار این حمله را یک عملیات انتقام جویانه برای کشته شدن بنیانگذار خود به نام "عمر خالد خوراسانی" توسط نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کرد هرچند طالبان پاکستانی هرگونه دخالت خود در این حمله را رد کرد.
منابع آگاه به رسانه‌های پاکستان گفتند که جماعت الاحرار که سال‌ها پیش راه خود را از تحریک طالبان پاکستان جدا کرده و سپس در سال ۲۰۲۰ دوباره به این گروه پیوست اکنون بار دیگر دست به حملات مستقل زده است.
تشدید حملات تروریستی در پاکستان باعث شد تا نهادهای امنیتی این کشور عملیات علیه عوامل نا امنی را گسترش دهند.
افزایش بی پیشینه رویدادهای تروریستی در جریان ماه‌های پسین که تلفات جانی سنگینی بر نیروهای امنیتی به ویژه غیرنظامیان در پاکستان را درپی داشته، باعث شد دولتمردان این کشور مرحله جدید عملیات گسترده در برابر تروریستان به اجرا بگذارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала