طالبان پاکستانی قتل سه افسر پولیس این کشور را به دوش گرفت

© AP Photo / Muhammad SajjadАрмейские отряды направляются к сельскохозяйственному институту в Пешаваре, где произошло нападение боевиков
Армейские отряды направляются к сельскохозяйственному институту в Пешаваре, где произошло нападение боевиков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
تحریک طالبان پاکستانی مسئولیت کشتار سه افسر پولیس این کشور در شمال‌غرب پاکستان و مسئولیت یک یورش در ایالت پنجاب را به دوش گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، تحریک طالبان پاکستانی مسئولیت کشتار سه افسر پولیس این کشور را به دوش گرفته است.
پیشتر از این، مقام‌های پاکستان روز شنبه، ۱۴ جنوری، تایید کردند، که تندروان سه افسر پولیس را در نزدیکی شهر پشاور به ضرب گلوله کشته‌اند.
آفتاب عباسی، مقام ارشد امنیتی پاکستان که حملات ضد تندروان را نیز نظارت می‌کند، گفته است که این سه افسر هنگام تعقیب تندروان کشته شدند.
Мальчик под флагом Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
انفجار یک درمانگاه در پاکستان
به گفته او، این تندروان با بم‌های دستی، سلاح‌های تک‌تیرانداز و سلاح‌های خودکار بر یک پایگاه پولیس در منطقه سربند واقع در نزدیکی پشاور حمله کرده بودند.
تحریک طالبان پاکستان همچنین مسوولیت حمله روز گذشته بر پوسته تلاشی در ولسوالی تونسای ایالت پنجاب را که در آن دو افسر کشته شدند، نیز برعهده گرفته است.
براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، رانا ثناالله، وزیر داخله پاکستان،‌ گفته است که حکومت مرکزی در مورد وخیم شدن اوضاع در منطقه خیبرپختون‌خوا نگرانی عمیق دارد.
او همچنین از مقام‌های محلی انتقاد کرده و گفته که آن‌ها از حملات قبلی تندروان چیزی نیاموخته‌اند، از جمله گروگان‌گیری در اداره مبارزه با تروریسم در شهرک بنو.
تحریک طالبان پاکستانی یک ماه پیش آتش‌بس نامحدود را که به میانجی‌گری طالبان افغانستان با حکومت پاکستان صورت گرفته بود، لغو کرده و به جنگ‌جویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌شان را از سر گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала