سفیر روسیه در تاجیکستان: ما در افغانستان یک دولت نیرومند و امریکا پایگاه تروریستی به جا گذاشت

© Embassy of Russia in Tajikistanسفیر روسیه در تاجیکستان: ما در افغانستان یک دولت نیرومند و امریکا پایگاه تروریستی به جا گذاشت
سفیر روسیه در تاجیکستان: ما در افغانستان یک دولت نیرومند و امریکا پایگاه تروریستی به جا گذاشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
دیروز مراسم اهدای گل از سی و چهارمین سالگرد پایان بیرون شدن یک گروه محدود از نیروهای شوروی از افغانستان در بنای یادبود قهرمان اتحاد جماهیر شوروی در دوشنبه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، در 15 فیبروری در سی و چهارمین سالگرد پایان بیرون شدن یک گروه محدود از نیروهای شوروی از افغانستان، مراسم اهدای گل در بنای یادبود الکساندر میروننکو قهرمان اتحاد جماهیر شوروی در دوشنبه برگزار شد.
سمیون گریگوریف سفیر روسیه در این مراسم خاطرنشان کرد: "ما در آن زمان از افغانستان پیروز بیرون آمدیم، زیرا یک دولت نیرومند، یک ارتش نیرومند و بیش از 140 زیر ساخت اقتصادی داشتیم که از سوی اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود".
кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
کابلوف: روسیه پیشنهاد ایجاد یک فرمت جدید برای افغانستان را داده است
گریگوریف افزود: "در سال 2021، ناتو کشوری را پشت سر گذاشت که به پایگاه گروه های تروریستی بین المللی تبدیل شده است که به مرز تاجیکستان می روند و امنیت نه تنها جمهوری، بلکه کل کشورهای مشترک المنافع و کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را تهدید می کنند. امروز پایگاه نظامی 201 روسیه در خاک جمهوری تاجیکستان قرار دارد که ضامن امنیت است و نه تاجیکستان و نه دیگر متحدان ما را آزار نخواهد داد".
وی در پایان سخنانش از توجه و پشتیبانی رهبری جمهوری تاجیکستان، شهر دوشنبه از جانبازان، سربازان بین المللی و مخالفت قاطع با تلاش برای تحریف حقیقت تاریخی سپاسگزاری کرد.
یادآوری می کنیم، که نگرانی از وضعیت افغانستان از سوی سفیر روسیه در دوشنبه در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش اناتولی سیدروف، رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که شمار جنگجویان شاخه خراسان داعش در افغانستان به 6500 نفر رسیده است. او در یک نشست خبری افزود، که از این شمار چهار هزار داعشی در نزدیکی مرز تاجیکستان جا به جا شده‌اند.
پس از بیرون شدن سربازان امریکایی از افغانستان و کُشته‌شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل، موضوع تبدیل‌شدن افغانستان به پناه‌گاه تروریستان جهانی به نگرانی جدی کشورهای منطقه تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала