کلوپ ویدیو

بایدن نقشه انفجار لوله گاز را چه زمانی کشیده بود؟ + ویدیو

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден выступает в Белом доме в Вашингтоне, США
Президент США Джо Байден выступает в Белом доме в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2023
عضو شوید
هِرش: بایدن برنامه منفجر کردن نورد استریم را قبل از فبروری 2022 گرفته بود.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هِرش، روزنامه نگار آمریکایی که تحقیقات قبلی درباره انفجار خطوط لوله گاز را منتشر کرده بود، مصاحبه با برلینر سایتونگ گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در فبروری 2022، برنامه ای برای منفجر کردن نورد استریم نداشته است.
هِرش با اشاره به جنوری تا فبروری 2022 گفت: "ما آمریکایی‌ها در آن زمان برنامه‌ای نداشتیم، اما می‌دانستیم که توانایی اجرای آن را داریم."
به گفته هِرش، برای تیم کاخ سفید واضح بود که آنها می توانند خطوط لوله را با استفاده از یک ماده منفجره "فوق العاده قدرتمند" به نام C4 منفجر کنند. این روزنامه نگار توضیح داد که می توان این انفجار را از راه دور با استفاده از ابزار سونار زیر آب کنترل کرد. به گفته هِرش، در اوایل جنوری، این گزینه به کاخ سفید گزارش شد و دو یا سه هفته بعد، خود ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده "می تواند این کار را انجام دهد."
این روزنامه نگار سخنان بایدن را به یاد می آورد: "به نظر می رسد که 20 جنوری بود. و سپس رئیس جمهور، هنگامی که آنها یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان در 7 فبروری 2022 برگزار کردند، گفت که ما می توانیم این کار را انجام دهیم." رئیس جمهور ایالات متحده سپس علناً اعلام کرد که در صورت حمله به اوکراین، "نورد استریم" وجود نخواهد داشت. رهبر آمریکا در آن زمان گفت: "ما این کار را انجام خواهیم داد. من قول می دهم می توانیم این کار را انجام دهیم."
به گفته هِرش، صدراعظم آلمان پس از آن چیزی پیدا نکرد که بتواند با آن مخالفت کند و خود را بسیار "مبهم" بیان کرد.
این روزنامه نگار می گوید، اگر من ریاست جلسه پارلمان را بر عهده داشتم، می‌خواهم از شولتس بپرسم: آیا جو بایدن در این مورد به شما گفته است؟
به گفته هِرش، این عملیات کاملاً محرمانه بود و رئیس جمهور مجبور نبود در مورد توانایی های ایالات متحده به کسی بگوید، اما "او دوست دارد صحبت کند و گاهی اوقات چیزهایی می گوید که نباید بگوید."
هِرش اوایل ماه فبروری مقاله‌ای درباره تحقیقات خود در مورد انفجار خطوط گاز منتشر کرده بود. نشریه او می‌گوید که در جریان رزمایش ناتو بالتپس در تابستان 2022، غواصان آمریکایی مواد منفجره را در زیر نورد استریم نصب کردند که نروژی‌ها سه ماه بعد آن را فعال کردند. هِرش گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی، تصمیم گرفت که نورد استریم را خراب کند. بعداً، پنتاگون به ریانووستی گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد. کاخ سفید نیز بیانیه مشابهی را اعلام کرد. وزارت امور خارجه اصرار کرد که موضع ایالات متحده را باور کنیم.
Место утечки на газопроводе Северный поток. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2023
فلایت رادار 24: هواپیماهای امریکایی و آلمانی چند روز قبل از انفجارها بر فراز نورد استریم چرخیدند
از تجزیه و تحلیل مسیرهای موجود در آرشیو Flightradar24 که توسط ریانووستی انجام شده است، چنین بر می آید که هواپیماهای نیروی دریایی ایالات متحده و آلمان در جون 2022، در طول تمرینات Baltops-22، به طور منظم بر فراز مکان های انفجارهای آینده در نورد استریم دور می زدند. خطوط لوله به گزارش فلایت رادار24، از 8 تا 16 جون، هواپیماهای P-3 Orion و P-8 Poseidon آلمان و ایالات متحده پروازهای منظمی را بر فراز مکان های انفجارهای آینده انجام دادند. در همان زمان، هواپیماهای نظامی به ارتفاعات پایین فرود آمدند و فرستنده ها تقریباً در هر پرواز خاموش می شدند، بنابراین برخی از مسیرهای آنها در مسیرهای پورتال ثبت نشده باقی می ماند.
این حملات در 26 سپتامبر 2022 به دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا، نورد استریم 1 و نورد استریم 2، روی داد. آلمان، دانمارک و سویدن خرابکاری هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل فدراسیون روسیه پس از آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد. در 31 اکتوبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم مجاز به بازرسی محل انفجار است و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد بازرسی به او گزارش داد. پوتین همچنین گفت که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم یک حمله تروریستی آشکار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала