جبهه مقاومت: اگر کمک‌های جامعه جهانی برای طالبان قطع شود در یک هفته هم این گروه دوام نمی‌آورد

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت در واکنش به سخنان پسین کاردار پیشین سفارت بریتانیا نوشت: اگر کمک‌های بریتانیا و دیگر کشورها به گروه طالبان انجام نشود، حکومت این گروه حتی برای یک هفته هم دوام نخواهد آورد.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در واکنش به گفته‌های پسین کاردار پیشین سفارت بریتانیا برای افغانستان نوشته است، که اگر کمک‌های بریتانیا و دیگر کشورها به طالبان انجام نشود، این گروه حتی برای یک هفته قادر به ادامه‌ی حکومت نخواهد بود.
جبهه مقاومت در بیانیه اس که امروز یک‌شنبه ۲۳دلو در بیانیه به نشر رساند نوشته است: "اگر کمک‌های بریتانیا و دیگر کشورها به طالبان انجام نشود، این گروه حتی برای یک هفته قادر و حاضر بر اشغال افغانستان نخواهد بود".
صبغت الله احمدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
جبهه مقاومت: طالبان زندان‌بانان بیمار اند
این جبهه با انتقاد از دولت بریتانیا افزوده است، که کشورهای غربی به‌ویژه بریتانیا و امریکا "شدیداً" تحت انتقاد سیاست‌مداران، نظامیان و مردمی که فرزندان‌شان به‌نام ارزش‌های حقوق بشری در افغانستان کُشته شدند، هستند.
جبهه مقاومت با اشاره به سخنان پسین هوگو شارتر، کاردار پیشین بریتانیا در افغانستان مبنی بر تعامل با طالبان اضافه کرده است، که صحبت از تعامل با طالبان در حالی می‌شود که حضور نظامی ۲۰ ساله بریتانیا در افغانستان نزدیک به ۳۰ میلیارد پوند هزینه داشته و در این مدت ۴۵۷ نظامی این کشور از سوی طالبان کُشته شده‌اند.
این جبهه اضافه کرده است، که بریتانیا بیش از ۶۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است و این کمک‌ها "تماماً" به جیب طالبان ریخته و مردم افغانستان کم‌ترین سهمی در آن نداشته‌اند.
در حال حاضر کشورهای غربی به ویژه بریتانیا و امریکا، شدیداً تحت انتقاد سیاست‌مداران، نظامیان و مردم خود‌ هستند؛ مردمی که فرزندان‌شان به نام ارزش‌های حقوق بشری در افغانستان کشته شدند، اما در نهایت این ارزش‌ها با خاک یک‌سان شد و نابود گشت.
این در حالی‌ست، که به تازگی کمیته دفاعی مجلس بریتانیا هشدار داده است که افغانستان در آستانه‌ی تبدیل‌شدن به "پناه‌گاهی امن برای تروریستان" است.
از سوی هم کاردار پیشین سفارت بریتانیا در کابل در رشته توییتی که از پایان مأموریتش در افغانستان خبر داده بود، از تعامل با طالبان سخن گفته است. او تاکید کرده بود: "مردم بریتانیا و افغانستان پیوندی واقعی دارند. بنابراین تعهد ما به کار برای آینده‌ی باثبات‌تر و مرفه برای افغانستان پایدار است."
با این حال در یک هفته‌ی پسین ۸۰ میلیون دالر به طالبان از سوی جامعه‌ی جهانی کمک شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала