واشنگتن پست: ارتش امریکا اهداف حمله به مواضع روسیه را برای اوکراین محاسبه و نقطه گذاری می‌کند

© Photo / Public domain / Staff Sgt. Charles Butler/South Dakota National Guard Public Affairs / M270A1 Multiple Launch Rocket System South Dakota ANGРеактивные системы залпового огня M270A1
Реактивные системы залпового огня M270A1 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
واشنگتن پست: حملات راکتی قوای مسلح اوکراین به مواضع روسیه توسط واشنگتن هدایت می شود.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست می نویسد که حملات نیروهای اوکراینی به مواضع روسیه از سیستم راکتی پرتاب چندگانه هیمارس و M270 با مختصاتی انجام می شود که توسط ارتش ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است. این نشریه توسط منابع عالی رتبه در دولت های اوکراین و ایالات متحده گفته شده است. در همان زمان، مقامات اوکراینی استدلال می کنند که وقتی واشنگتن از ارائه اطلاعات دقیق در مورد هدف خودداری می کند، نیروهای مسلح اوکراین به سادگی حمله را لغو می کنند.
واشنگتن پست به نقل از سه مقام ارشد دولت اوکراین و همتای امریکایی آنها گزارش داده است که به شرط ناشناس ماندن با این نشریه صحبت کردند، نشر کرده است که: اکثر حملات راکتی انجام شده توسط سربازان اوکراینی از MLRS که توسط کی‌یف به آنها منتقل شده است، از جمله هیمارس و یک سیستم تسلیحاتی مشابه M270، با هدف مختصاتی است که توسط نیروهاس امریکایی به کی‌یف ارائه شده است.
همانطور که یکی از منابع اوکراینی به این نشریه گفت، نیروهای مسلح اوکراین "تقریبا هرگز" از سلاح های آمریکایی با فناوری پیشرفته بدون دریافت مختصات اهداف استفاده نمی کنند. به گفته این مقام، تعیین هدف برای کیف توسط ارتش آمریکا مستقر در یکی از کشورهای اروپایی ارائه شده است.
به طور کلی، ساختار این فرآیند به شرح زیر است: پرسنل نظامی اوکراین تعیین می کنند که چه اهدافی را باید هدف قرار دهند و در کدام منطقه، این اطلاعات به ستاد فرماندهی ارشد مخابره می شود و سپس آنها با شرکای آمریکایی خود در تماس هستند که این اطلاعات مختصات نقطه گذاری شده را مخابره می کنند. در همین حال، واشنگتن پست به نقل از یک منبع نوشت: در همین حال، گاهی آمریکایی‌ها از ارائه اطلاعات در مورد اهداف خودداری می‌کنند در این صورت، سربازان اوکراینی صرفاً از حملات خودداری می‌کنند زیرا نمی‌خواهند مهمات ارزشمند را هدر دهند.
این مقام اوکراینی همچنین گفت که چنین سازماندهی حملات راکتی باید تمام شک و تردیدهای آمریکایی ها را در مورد عرضه ATACMS به کی‌یف، راکت های با برد گسترده برای MLRS آمریکایی (تا 300 کیلومتر در مقابل 80 کیلومتر برای راکت هایی که قبلاً به اوکراین تحویل داده شده است) برطرف کند. واشنگتن از ترس استفاده از آنها برای حمله به خاک روسیه به اوکراین انتقال نمی دهد. واشنگتن پست به نقل از منبع خود می گوید: "شما هنوز هر پرتاب را کنترل می کنید، بنابراین وقتی می گویید: "ما می ترسیم از آنها برای اهداف دیگری استفاده کنید، بناً، نمی توانیم، حتی اگر بخواهیم."
همانطور که مقاله نویس واشنگتن پست یادآوری می کند، موضوع کمک به اوکراینی ها از نظر حملات راکتی برای پنتاگون بسیار "نامحسوس" است، زیرا واشنگتن همچنان خود را به عنوان "دوست دولت اوکراین" معرفی می کند. این روزنامه نگار خاطرنشان می کند که پیش از این، هیچ یک از طرفین هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه واشنگتن به عنوان یک توپچی برای کی‌یف عمل می کند، فاش نکرد.
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
دلیل سکوت غرب در مقابل استفاده قوای مسلح اوکراین از سلاح های کیمیاوی چیست؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала