اسپوتنیک توضیح می دهد

دلیل سکوت غرب در مقابل استفاده قوای مسلح اوکراین از سلاح های کیمیاوی چیست؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
مشاور رئیس جمهوری خلق دوتنسک، یان گاگین: در بخش‌های مختلف جبهه، عمدتاً در بخش‌های سولدار و آرتیوموفسک، گزارش‌هایی از سوی فرماندهان یگان مبنی بر استفاده از سلاح‌های کیمیاوی توسط طرف اوکراینی منتشر شد. برخی از مبارزان حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه شدید را تجربه می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در بخش‌های مختلف جبهه، عمدتاً در بخش‌های سولِدار و آرتموفسک، فرماندهان واحدهای نیروهای مسلح روسیه از استفاده از سلاح کیمیاوی توسط طرف اوکراینی گزارش می‌دهند.
این اطلاعات توسط دنیس پوشیلین سرپرست دونتسک تأیید شده است. همچنین شواهد ویدیویی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اوکراین کپسول‌های کوچک گاز سمی را به هواپیماهای بدون سرنشین متصل کرده است. با این حال، غرب همچنان چشمان خود را بر این واقعیت ها می بندد.

هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح های کیمیاوی

شواهد ویدیویی از استفاده سیستماتیک در اوایل جنوری امسال منتشر شده است. فرمانده یکی از واحدهای گروه واگنر در یک درخواست تجدید نظر گزارش می دهد که در 7 جنوری، در نبردهای باخموت، نیروهای مسلح اوکراین از یک سلاح کیمیاوی ناشناس استفاده کردند: سربازان روسی دچار سوختگی در دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی شدند. و با حال وخیم به بیمارستان اعزام شدند.
سپس اوکراینی ها استفاده از مواد ممنوعه را تأیید کردند: در شبکه های اجتماعی، یکی از فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین پهپادهای FPV را با پایه های مخصوص و ده ها مهمات کیمیاوی برای آنها به نمایش گذاشت. برخی از ظروف از قبل پر شده که در یخچال هستند نیز در فیلم نشان داده شده است. آخر هفته گذشته، همان پهپادهای نیرو های مسلح اوکراین یک سلاح کیمیاوی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای روسی در نووباخموتفکا پرتاب کردند.
قبلاً روز دوشنبه ، مشاور رئیس جمهوری خلق دوتنسک، یان گاگین، بیان کرد:
در بخش‌های مختلف جبهه، عمدتاً در بخش‌های سولدار و آرتیوموفسک، گزارش‌هایی از سوی فرماندهان یگان مبنی بر استفاده از سلاح‌های کیمیاوی توسط طرف اوکراینی منتشر شد. برخی از مبارزان حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه شدید را تجربه می کنند.
بعداً این اطلاعات توسط خود دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک تأیید شد؛
وی گفت: "پیام های سربازان و فرماندهانی که اثرات مواد کیمیاوی را تجربه کرده اند از سه هفته پیش بدین سو جریان دارد."
پس از تایید رسمی، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه تحقیقات در مورد شرایط استفاده از سلاح های کیمیاوی را آغاز کرد. در صورت تایید، مسکو می تواند این سابقه را جنایت جنگی تلقی کند.

مواد ترکیب کیمیاوی این تسلیحات چیست؟

عضو مسئول آکادمی علوم نظامی فدراسیون روسیه ولادیمیر کوزین در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد که هنوز مشخص نیست نیروهای مسلح اوکراین از چه مواد کیمیاوی می توانند استفاده کنند.
از جنوری تا فبروری، نیروهای مسلح اوکراین شروع به استفاده از کوادروکوپتربرای پرتاب مهمات با سلاح های کیمیاوی کردند. تنها سوال این است که چه نوع ماده ای ریخته می شود. اما علائم آسیب به دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی قبلاً شناخته شده است.
به نوبه خود، خبرنگار جنگ ریانوستیدر منطقه عملیات ویژه نظامی، سرگئی شیلووت، خاطرنشان کرد که مهمات به احتمال زیاد با اسید هیدروسیانیک پر شده است.
با احتمال زیاد، این مهمات با هیدروسیانیک اسید HCN پر شده است. این یک مایع فرّار سمی است و به همین دلیل است که در ویدیو نشان داده شد که در یخچال نگهداری می شود. 90-85 درصد موارد مسمومیت به مرگ ختم می شود. "سیانید پتاسیم" بدنام کارآگاهان نمکی از هیدروسیانیک اسید است. و آلمان ها در طول جنگ جهانی دوم با کمک HCN سم "زیکلون-بی" را ساختند که برای کشتن زندانیان اردوگاه های کار اجباری استفاده می شد.
وی با بیان اینکه چرا سلاح های کیمیاوی توسط هواپیماهای بدون سرنشین حمل می شود، افزود:
"به نظر من، پهپادهای کامیکازه در درجه اول برای شکست دشمن دقیقا در داخل ساختمان طراحی شده اند و ما در مورد نبردهای شهری در سولدار صحبت می کنیم. این باعث افزایش غلظت سم کشنده در هوا می شود. اگر بخارات در غلظت های بیشتر از 0.4 میلی گرم در لیتر استنشاق شوند، HCN باعث مسمومیت و مرگ می شود. اگر غلظت این ماده در هوا بیش از 11 میلی گرم در لیتر باشد، مسمومیت با بخار حتی از طریق پوست امکان پذیر است. یکی دیگر از نشانه های غیرمستقیم وجود یک ماده سمی در مهمات این است که پهپادهای کامیکازه Mavic های معمولی نیستند، بلکه FPV هستند که بسیار قابل مانور هستند و می توانند بین شاخه های درخت به طور سیال وجود داشته باشند.

وسایل حفاظت کیمیاوی

در همان زمان، به گفته یک خبرنگار جنگ، وسیله ای برای محافظت در برابر گاز وجود دارد و این یک ماسک گاز است. او ادامه داد:
ابزار محافظت در برابر هایدروسیانیک اسید ماسک گاز است. بنابراین، من می خواهم به مبارزان توصیه کنم که آنها را در کوله پشتی های تهاجمی خود یکی از آنها را قرار دهند، اگرچه مطمئن هستم که آنها قبلاً برای این کار آماده شده اند. همانطور که در بالا ذکر شد، با مقدار زیاد بخار، مسمومیت از طریق پوست امکان پذیر است.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک به نوبه خود اطمینان داد که مقامات به دنبال راه هایی برای محافظت از ارتش روسیه در برابر اثرات سلاح های کیمیاوی هستند.
او گفت: "اکنون در تلاش هستیم تا واحدها را به حفاظت کیمیاوی لازم مجهز کنیم اما همیشه راحت نیست که به طور مداوم در موقعیت های حفاظت کیمیاوی قرار بگیرید. و البته این امر باعث می شود که واحدهای ما در کل نتوانند وظایفی را که با آن روبرو هستند انجام دهند. بنابراین، ما اکنون به دنبال راه‌های گوناگون برای محافظت از پرسنل نظامی خود هستیم."

سکوت غرب

با این حال، این موارد استفاده از سلاح های کیمیاوی توسط نیروهای مسلح اوکراین اولین مورد نیست. در 31 جولای 2022، وزارت دفاع فدراسیون روسیه آشکارا استفاده از سلاح های کیمیاوی علیه نیروهای روسیه را اعلام کرده است. با این حال، هیچ واکنشی از سوی سازمان منع سلاح های کیمیاوی یا سازمان ملل چه در آن زمان و نه در حال حاضر وجود نداشت.
یک سوال منطقی مطرح می شود: چرا؟ اگر حداقل یک سازمان یا دولت بین‌المللی در غرب استفاده احتمالی کی‌یف از مواد ممنوعه را به رسمیت بشناسد، دیگر نمی‌توان کمک نظامی به طرف اوکراینی را توجیه کرد. به هر حال، در آن صورت اوکراین جنایتکار جنگی خواهد بود و همچنان همه کشورهایی که به آن کمک می کنند.
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
تسلیحات کیمیاوی، بیولوژیکی و تشعشعی امریکا در اوکراین کشف گردید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала