نمایندگان کنگره امریکا به بایدن: کمک به اوکراین را پایان بدهید

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне, США
Капитолий на Капитолийском холме в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
عضو شوید
نمایندگان کنگره ایالات متحده امریکا با ارائه قطعنامه ای از رئیس جمهور این کشور خواستند کمک به اوکراین را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، از پیش نویس سند منتشر شده از سوی مت گوتز یکی از نویسندگان قطعنامه عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان چنین بر می آید، که گروهی از نمایندگان کنگره امریکا با ارائه قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، خواستار توقف کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین شده اند.
افزون بر گوتز، 10 نماینده دیگر از کنگره این سند را امضا کردند، که "قطعنامه خستگی از اوکراین" نامیده شد. پیش‌نویس قطعنامه، از جمله، شامل درخواست از مقامات امریکایی برای "توقف کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین" و همچنین درخواست از همه طرف‌های درگیر برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز است.
Les USA suspendent les vols des chasseurs F-35 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
گروهی از نظامیان در امریکا پنهانی برای انتقال جنگنده ها به اوکراین لابی می کنند
این پیش نویس چند صفحه ای شامل فهرستی جامع از تمام بسته های کمک های نظامی و مالی است که واشنگتن از ابتدای سال جاری به کیف ارائه کرده است، می باشد. این قطعنامه همچنین به اظهارات مقامات پنتاگون استناد می‌کند، که می‌گفتند چنین تدارکاتی منجر به "تهی شدن قابل‌توجه" زرادخانه‌های خود ایالات متحده و تضعیف پتانسیل نظامی آن در صورت درگیری مسلحانه با مشارکت آنها شده است.
این قطعنامه همچنین حاوی این تز است، که ایالات متحده با ارائه کمک به کیف، "سهوا" به افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان کمک می کند. گوتز، نماینده کنگره گفت: "امریکا در وضعیت انحطاط قابل کنترلی قرار دارد و اگر به خرج کردن پول مالیات دهندگان برای درگیری های خارجی ادامه دهیم، وضعیت بدتر خواهد شد. ما باید همه کمک ها به اوکراین را متوقف کنیم".
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала